Közúti gumiabroncsok motorkerékpárokhoz
Gyártó
Gumiabroncs szélessége
Gumiabroncs profil
Átmérő
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
50 010,00 Ft
Mitas H-03 18x3.00 x2 gumiabroncs + 18x3.00 x2 belső cső + 18 x2 kötény - 85289
6 610,00 Ft
Gumiabroncs 2.50-16 P83 6PR TT - 126149
62 300,00 Ft
Mitas H-02 19x3.50 TT gumiabroncs + Kabat belső cső + kötény X2 - 85879
9 270,00 Ft
18x3.25 F876 TT Awina gumiabroncs
17 870,00 Ft
Országúti gumiabroncs 3.75-19 P100 - 126164
Böngészés gyártó szerint
Minden, amit tudni akart az országúti gumiabroncsokról, de félt megkérdezni
A motorkerékpár gumiabroncsok kategóriája elég sok gumitípust foglal magában. Itt egyaránt talál versenypályára való versenyabroncsokat, sportgumikat, túragumikat és régi motorkerékpárokhoz való abroncsokat. Minden gumiabroncsunk megbízható aszfalton és egyéb felületeken; a túraabroncsok speciális futófelületükkel és keverékükkel az út mellett kavicsos és enyhén köves utakon is használhatóak. Ha igazi felfedező és utazó lélekkel rendelkezik, akkor ezek a gumiabroncsok Önnek valók. Sportos gépe van? Minden tiszta! Szereljen fel sportpapucsot, amellyel minden kanyart levág és felgördíti az aszfaltot. Sportgumiabroncsaink között talál slick és félslick gumikat, amelyek szó szerint átszakítják a versenypályákat. Ha nem vagy motoros világjáró, és nem érdekel a gyors és kompromisszumok nélküli motorozás, akkor valószínűleg a klasszikus, lelkes motorok rajongója vagy. Ez jó, mert motorosboltunkban az ilyen gépekhez is megtalálod a tökéletes abroncsokat. Sőt, amellett, hogy a motorkerékpárokhoz és tulajdonosuk vezetési stílusához illeszkednek, az országúti gumiabroncsaink az időjárási viszonyok szerint is differenciáltak. Választhat a jellemzően napsütéses napokra tervezett abroncsok és azok között, amelyek nedves aszfalton úgy érzik magukat, mint hal a vízben. Nem tudja eldönteni, melyik típus a megfelelő az Ön számára? Miért nem választ egy minden igényt kielégítő abroncsot? Ezek ugyanolyan jól megbirkóznak az esős napokon, mint a forró napokon, és a hirtelen időjárás-változások sem jelentenek majd akadályt az Ön számára. A Gmoto.pl-nél a legjobb gumikra összpontosítunk, ezért a gumiabroncsok piacának vezető cégeit találja: Pirelli, Dunlop, Mitas, Michelin és Maxxis. Kínálatunkat ár szempontjából is diverzifikáltuk, így a világszínvonalú versenyeken is versenyképes, csúcsminőségű országúti abroncsok és olcsóbb társaik közül választhat."
.A motorkerékpár gumiabroncsok piacának túlnyomó többségét az országúti gumiabroncsok teszik ki. Az országúti gumiabroncsok közé tartoznak a sportgumik, az oldtimerekre, a cruiserekre, a chopperekre, a sportgumik, a versenyabroncsok, a túraabroncsok vagy a sporttúra abroncsok.
Az országúti gumiabroncsok a legelterjedtebb abroncstípusok a piacon.
A motorkerékpárjához, a motorozás jellegéhez és az útfelülethez megfelelő gumiabroncs kiválasztása az Ön és a többi közlekedő biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű. Emellett a jól megválasztott gumiabroncs garantálja a lehető legjobb teljesítményt, tapadást és élvezetet. Elhozzuk Önnek az országúti gumiabroncsokkal kapcsolatos ismeretek gyűjteményét.
A közúti gumiabroncsok típusai
.A közúti gumiabroncsok több fontos tényező szerint is feloszthatók. Néhány a legfontosabbak közül: a konstrukció típusa, az alkalmazott futófelület, a keverék, a profil vagy végül a belső cső megléte.
Tubeless versus tubeless abroncsok
.A cső nélküli és a tubeless abroncsok közötti választás a motorkerékpár felnijétől függ. Ha csöves felnije van, akkor természetesen csöves gumiabroncsokra van kárhoztatva. Hogyan lehet felismerni a felni típusát? A felni oldalán dombornyomott feliratnak kell lennie, amely a támogatott technológiát jelzi. Ez általában különböző formában, többek között a kulcsszóval szerepel: "tubeless" vagy "tubetype". Előfordulhat, hogy a felirat német nyelvű, ebben az esetben hasonlóan a következő kulcsszóval találkozhat: "schlauchlos" (cső nélküli), vagy "schlauchtyp" (csőtípusú). Az újonnan gyártott felnik túlnyomó többsége cső nélküli típusú. Kivételt képeznek a küllős felnik (klasszikus vagy enduro/cross), amelyeknél általában tubeless konstrukciót alkalmaznak.
A felnitípus megkülönböztetésének másik módja a szelep ellenőrzése. Ha annak átmérője nagyobb, mint a felnin lévő lyuk, gumiból készült, és szorosan illeszkedik a felnibe, akkor csőbelsős felnivel van dolgunk. Ha viszont a szelep alumíniumból készült és nincs rajta anya, akkor tubeless felniről van szó.
A cső nélküli abroncsokat általában a TL (tubeless) kóddal jelölik, míg a cső nélküli abroncsokat TT (tube type). A tubeless abroncsok általában magasabb árcédulával rendelkeznek, és nehezebb a felszerelésük és leszerelésük. Ezenkívül kisebb a súlyuk és magasabb a Vmax értékük. A cső típusú gumiabroncsok ezzel szemben olcsóbbak, és könnyebben felszerelhetők és javíthatók. Sajnos azonban nem rendelkeznek a legjobb teljesítményjellemzőkkel.
.Radiál- versus diagonál gumiabroncsok
.Megkülönböztetünk diagonál gumiabroncsokat, diagonálöves, radiál és 0 fokos radiálöves gumiabroncsokat.
A diagonálvázas gumiabroncsok nem kevesebb, mint 2 réteg rostból állnak, amelyek a gumiabroncs szerkezetétől függően megfelelő szögben vannak elrendezve. A diagonál gumiabroncsok oldalfalai ennek megfelelően merevek és erősek. A diagonál öves gumiabroncsokban ráadásul több mint 2 rétegű övszövetet használnak, ami megerősíti a szerkezetet és javítja a merevséget. Ezt a típusú gumiabroncsot általában nehéz motorkerékpárokon használják.
A radiál gumiabroncsokban a karkasz radiálisan - a gumiabroncs gördülési irányával 90 fokos szögben - helyezkedik el. Ennél a gumiabroncstípusnál nem találkozunk övvel. A radiál gumiabroncsok általában több réteg rostot tartalmaznak, amelyek átlósan helyezkednek el. A nulla fokos övvel ellátott radiál gumiabroncsok váza egyetlen rétegű övvel van összekötve. Ez az öv 90 fokban van lefektetve a karkasz rostjaihoz képest.
A diagonál gumiabroncsokat a szimbólummal jelöljük: "-" vagy "B" a diagonális öves abroncsok esetében. A radiál gumiabroncsokat viszont az "R" betűvel különböztetik meg. Ez a jelölés általában a gumiabroncs oldalfalán található.
.Hol használják a diagonálöves és hol a radiál gumiabroncsokat
.A diagonálabroncsokat robogókon és enduro és cross motorkerékpárokon használják. A nagy enduro- és túraenduro motorkerékpárokon találkozhatunk diagonál-, sőt radiálgumikkal is, a terepen használatos diagonál-, illetve ferdeöves abroncsokkal, míg az országúti használatra szánt radiálgumikkal.
Motorkerékpárokon is használnak diagonál-, illetve ferdeöves abroncsokat.
A motorokon is használnak diagonál-, illetve ferdeöves abroncsokat.
A kis kapacitású közúti motorkerékpárok jellemzően diagonál gumiabroncsokat, míg a sporttúra- és sportmotorok jellemzően radiálabroncsokat használnak. A chopperek és a cruiserek általában diagonál- és diagonálöves gumiabroncsokkal találkoznak. A legnagyobb teljesítményű gépeken radiál gumiabroncsokat is használnak.
.Diagonál versus radiál gumiabroncsok - előnyök és hátrányok
.A diagonál gumiabroncsok egyszerű felépítésük miatt olcsóbbak, ellenállóbbak az oldalfal sérüléseivel szemben, és jobban elnyelik az egyenetlen talajból eredő rezgéseket. Hátrányaik közé tartozik a nagyobb súly, a gördülési ellenállás és a nagyobb túlmelegedés. Ezenkívül hajlamosak a deformációra.
A radiálabroncsok viszont összetettebb kialakításúak, ezért általában drágábbak. Ezenkívül az oldalfalukra jellemző, hogy kevésbé ellenállnak a sérüléseknek. Mindazonáltal a radiálabroncsok számos előnnyel rendelkeznek, többek között: lényegesen jobb teljesítmény, nagyobb végsebesség, kisebb abroncstömeg, kisebb túlmelegedésre való hajlam, kisebb deformációra való hajlam, valamint a gumiabroncs szerkezetének nagyobb oldalirányú merevsége.
A radiálabroncsok viszont összetettebb kialakításúak, ezért általában drágábbak.
A futófelület mintázata kontra tapadás
.A futófelület mintázata és mélysége határozza meg a gumiabroncs tapadását és rendeltetését. Elméletileg olyan aszfalton, amely tapadás és teljesítmény szempontjából olyan tiszta, mint egy könnycsepp, és olyan száraz, mint egy sivatag, a futófelület nélküli abroncsok - a slick típus - teljesítenek a legjobban. A mindennapi körülmények azonban nem ideálisak. A kátyúk, a rossz minőségű útburkolat, a csapadék vagy az utakra kiömlő vegyszerek miatt az abroncsoknak barázdákkal kell rendelkezniük a futófelületen, hogy megakadályozzák a csúszást. A motorkerékpár-abroncsok futófelületén található barázdákat az úgynevezett szárazföld/tenger arány szerint osztályozzák, ami a barázdák területének és a teljes futófelületnek az aránya.
Ez a besorolás a következő:
.Slick | 0% |
Rain, nedves | 20% |
Hypersport | 5 - 7,5% |
Supersport/Sport | 7 - 12% |
Sport/Turizmus | 11 - 20% |
Chopper/cruiser | nem alkalmazható |
Kalandozás | nem alkalmazható |
Enduro/cross | 40 - 80% |
Mivel a barázdák jobb tapadást biztosítanak, miért csökkentik őket a sportmotorozásnál? A barázdák jelenléte csökkenti a gumiabroncs felülete és az út közötti érintkezést, és ezáltal gyengíti a gumiabroncs szerkezetét. Emellett kanyarodáskor a gumiabroncsban lévő munkahornyok csökkentik a pálya stabilitását, és ezek a körülmények a tapadási határérték elérésekor csökkentik a motorkerékpár maximális teljesítményét. Ezenkívül a nagyszámú barázda csökkenti a gumiabroncs élettartamát.
Az országúti gumiabroncsok keveréke
.A keverék, amelyből az országúti gumiabroncsokat gyártják, nagyon eltérő. Napjainkban az országúti motorkerékpár-abroncsok (túra-, sport- és sport-túra abroncsok) szilícium-dioxid és szilícium-dioxid keverékét használják koromfeketével különböző arányban. A piacon egyre gyakrabban találkozhatunk két komponensből készült abroncsokkal. Egy ilyen gumiabroncs felépítése a következő: A gumiabroncs oldalfalának zónája szilícium-dioxidból, míg a futófelület zónája szénfeketével kevert szilícium-dioxidból készül. Így érhető el az optimális futásteljesítmény és tapadás. Minél több korom van a gumiabroncsban, annál keményebb lesz. Az alacsonyabb szilika- és koromtartalom viszont lehetővé teszi, hogy az abroncs magasabb hőmérsékleten működjön - és hasonlóképpen, ezen összetevők magasabb tartalma csökkenti az abroncs képességét, hogy magas hőmérsékleten működjön.
Autóabroncsok profilja
.A profil szintén kulcsszerepet játszik az országúti gumiabroncsok - elsősorban a sport- és versenyabroncsok - tapadásában. Minél közelebb van a profil a parabolához, annál sportosabb az abroncs. Ez annak köszönhető, hogy a lehető legjobb tapadást kell elérni kanyarokban és nagyon nagy emelkedőkön, ami más abroncsokkal általában nem lenne lehetséges. Az inkább túra jellegű abroncsok laposabb alakúak. Ez a parabolikus profilú gumiabroncsok nagyobb kopásával jár a normál közúti és túraautózás során.
A gumiabroncsok bemelegítése és lapping.
Nem minden motoros van tisztában a gumiabroncsok bemelegítésének és befutásának szükségességével. Ez a folyamat kulcsfontosságú a gumiabroncs későbbi kényelmes működéséhez és élettartamának meghosszabbításához. Ahhoz, hogy a gumiabroncs maximális tapadást érjen el (különösen hideg időben), újra kell melegíteni. A gumiabroncs hőmérsékletének növelése lehetővé teszi a teljes tapadás elérését. A gumiabroncs feltöltése egy kicsit bonyolultabb, de egyszeri folyamat. Minden új gumiabroncsot le kell lappolni, és a gyártási folyamat után a gumiabroncson maradt külső anyagréteget le kell dörzsölni. Ez az anyag általában szilikonalapú.
.A helyes befutási folyamat a gumiabroncs teljes felületére kiterjed, és elméletileg az első 300 km-ig tart. Míg a gumiabroncs közepe kevesebb mint 30 km után már bejáratott, addig a gumiabroncs oldalai kevésbé érintkeznek a talajjal, ezért speciális kezelést igényelnek. Egy alulfújt gumiabroncs csúszósabb - különösen csapadékos időben.
.A közúti gumiabroncsok felosztása
.A gumiabroncsok kiválasztása nem a legegyszerűbb dolog, és a sokféle kivitel és motorkerékpár, amelyekhez gumiabroncsokat választanak, megzavarhatja az ember fejét. Az alábbiakban röviden áttekintjük az egyes motorkerékpár típusokhoz kapható országúti gumiabroncsokat.
Oldtimer abroncsok
.Az oldtimer motorkerékpár gumiabroncsok általában cső nélküli kivitelűek, nagy arányú horonyfelülettel a gumiabroncs többi részéhez képest. Ezek diagonál gumiabroncsok. Ezektől az abroncsoktól ne várjunk óriási teljesítményt és kiváló teljesítményt. Elsődleges funkciójuk az, hogy a klasszikus motorkerékpárokon használt abroncsok hű másolatai legyenek. A vintage motorkerékpár abroncsokról ebben a kategóriában olvashat bővebben.
Sport abroncsok
.A sportgumik radiál gumiabroncsok, bár néha találkozhatunk diagonál gumiabroncsokkal is. Ezek modern kialakítású és nagy teljesítményű, cső nélküli abroncsok. A sportgumikat osztályokra oszthatjuk, amelyeket általában a következőképpen kategorizálnak:
- Racing street gumiabroncsok, amelyeket a legagresszívabb, forgalomban való vezetésre terveztek. A Racing sport abroncsok csoportját a meglehetősen rövid élettartam jellemzi. Ezek a leggyorsabb homologizált abroncsok.
- Racing street abroncsok.
- Supersport: A szupersport kategória mindazoknak szól, akik a sportosságot a praktikusabb abroncshasználattal kívánják ötvözni. A szupersport abroncsok nagyobb futófelülettel rendelkeznek, és jól bírják az utcai körülményeket. Városi vezetésre és rövid, városon kívüli utakra szánták őket. .
- Sport-túra: A sport-túra abroncsokat sportos vezetéshez tervezték. Hosszú élettartamot és hosszú futásteljesítményt biztosítanak, és minden körülmények között jól teljesítenek.
Touring abroncsok
.Ebben a kategóriában a gumiabroncsok teljes keresztmetszetét megtalálja. Vannak cső nélküli abroncsok, cső nélküli abroncsok, szinte bármilyen futófelülettel és barázdamélységgel. A túragumik főként diagonál gumiabroncsok és diagonálöves abroncsok.
Racing abroncsok (a versenypályára)
.A versenyabroncsok nem homologizáltak. Ezek a legfejlettebb motorkerékpár-gumik közé tartoznak, amelyek a gép teljesítményének maximalizálására szolgálnak, Két osztályba sorolhatók:
- Racing NHS: Ezek olyan slick abroncsok, amelyeknek nincs futófelületük. Ebbe az osztályba tartoznak az "eső" és a "nedves" abroncsok is. Ezeknek az abroncsoknak az átlagos élettartama legfeljebb 100 km. .
- Racing supersport:
- A
- Racing supersport abroncsok olyan félslick gumik, amelyeket kifejezetten pályahasználatra szántak. Nedves úton nem teljesítenek jól, és utcai használatra csak feltételesen engedélyezhetők. Élettartamuk valamivel hosszabb, mint a Racing NHS abroncsoké. .
Réz/cruiser abroncsok
.Ebben a kategóriában diagonál- és diagonálöves abroncsokat, valamint a legerősebb motorkerékpárokhoz tervezett radiálabroncsokat talál. Ezek cső nélküli abroncsok, amelyeknél a barázdafelület és a gumiabroncs felületének aránya viszonylag alacsony.