check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Közúti gumiabroncsok motorkerékpárokhoz

Gyártó

Gumiabroncs szélessége

Gumiabroncs profil

Átmérő

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 4545
18x3.00 gumiabroncs - 77786

8 500,00 Ft

18x3.00 gumiabroncs - 77786

stars    (20)
F872 17 x 2.25 Awina gumiabroncs - OA0171
Mitas H-03 18x3.00 52P TT gumiabroncs - 70000905
Gumiabroncs 19x2.25 Komar - 85477

6 690,00 Ft

Gumiabroncs 19x2.25 Komar - 85477

stars    (5)
Gumiabroncs 19 x 3.00 Awina F899 - OA0195
Gumiabroncs 19 x 2.50 - OA0191

5 540,00 Ft

Gumiabroncs 19 x 2.50 - OA0191

stars    (5)
Gumiabroncs 19x2.25 Komar - OA0192

7 360,00 Ft

Gumiabroncs 19x2.25 Komar - OA0192

stars    (15)
16 x 2.25 Awina gumiabroncs - OA0161
Mitas H-02 19x3.50 63P TT gumiabroncs - 70000901
Gumiabroncs 17 x 2.75 Awina - OA0174
Gumiabroncs belső csővel 19 x 2.25 - 85747
Gumiabroncs x2+ cső x2 19x2.50 - 85752
Gumiabroncs + belső cső 19x2.25 - 76940
Gumiabroncs x2 + belső cső x2 19 x 2.25 - 85749
Vee Rubber VRM094 2.75-16 43J TT abroncs - 73481
Gumiabroncs 19 x 3.25 Awina F899 - OA0198
Gumiabroncs 19x3.50 Awina F899 - OA0205
Mitas H-06 16x3.50 64S TT gumiabroncs - 70000917
Awina gumiabroncs 16x2.75 F879 4PR TT - OA0162
Gumiabroncs + cső 17 x 2.75 Awina - 83169
Heidenau K30 16x2.75 36J TT gumiabroncs eredeti
Gumiabroncs belső csővel 19 x 2.50 - 84459

Böngészés gyártó szerint

Minden, amit tudni akart az országúti gumiabroncsokról, de félt megkérdezni

A motorkerékpár gumiabroncsok kategóriája elég sok gumitípust foglal magában. Itt egyaránt talál versenypályára való versenyabroncsokat, sportgumikat, túragumikat és régi motorkerékpárokhoz való abroncsokat. Minden gumiabroncsunk megbízható aszfalton és egyéb felületeken; a túraabroncsok speciális futófelületükkel és keverékükkel az út mellett kavicsos és enyhén köves utakon is használhatóak. Ha igazi felfedező és utazó lélekkel rendelkezik, akkor ezek a gumiabroncsok Önnek valók. Sportos gépe van? Minden tiszta! Szereljen fel sportpapucsot, amellyel minden kanyart levág és felgördíti az aszfaltot. Sportgumiabroncsaink között talál slick és félslick gumikat, amelyek szó szerint átszakítják a versenypályákat. Ha nem vagy motoros világjáró, és nem érdekel a gyors és kompromisszumok nélküli motorozás, akkor valószínűleg a klasszikus, lelkes motorok rajongója vagy. Ez jó, mert motorosboltunkban az ilyen gépekhez is megtalálod a tökéletes abroncsokat. Sőt, amellett, hogy a motorkerékpárokhoz és tulajdonosuk vezetési stílusához illeszkednek, az országúti gumiabroncsaink az időjárási viszonyok szerint is differenciáltak. Választhat a jellemzően napsütéses napokra tervezett abroncsok és azok között, amelyek nedves aszfalton úgy érzik magukat, mint hal a vízben. Nem tudja eldönteni, melyik típus a megfelelő az Ön számára? Miért nem választ egy minden igényt kielégítő abroncsot? Ezek ugyanolyan jól megbirkóznak az esős napokon, mint a forró napokon, és a hirtelen időjárás-változások sem jelentenek majd akadályt az Ön számára. A Gmoto.pl-nél a legjobb gumikra összpontosítunk, ezért a gumiabroncsok piacának vezető cégeit találja: Pirelli, Dunlop, Mitas, Michelin és Maxxis. Kínálatunkat ár szempontjából is diverzifikáltuk, így a világszínvonalú versenyeken is versenyképes, csúcsminőségű országúti abroncsok és olcsóbb társaik közül választhat."

.

A motorkerékpár gumiabroncsok piacának túlnyomó többségét az országúti gumiabroncsok teszik ki. Az országúti gumiabroncsok közé tartoznak a sportgumik, az oldtimerekre, a cruiserekre, a chopperekre, a sportgumik, a versenyabroncsok, a túraabroncsok vagy a sporttúra abroncsok.

Az országúti gumiabroncsok a legelterjedtebb abroncstípusok a piacon.

A motorkerékpárjához, a motorozás jellegéhez és az útfelülethez megfelelő gumiabroncs kiválasztása az Ön és a többi közlekedő biztonsága szempontjából kiemelkedő jelentőségű. Emellett a jól megválasztott gumiabroncs garantálja a lehető legjobb teljesítményt, tapadást és élvezetet. Elhozzuk Önnek az országúti gumiabroncsokkal kapcsolatos ismeretek gyűjteményét.

A közúti gumiabroncsok típusai

.

A közúti gumiabroncsok több fontos tényező szerint is feloszthatók. Néhány a legfontosabbak közül: a konstrukció típusa, az alkalmazott futófelület, a keverék, a profil vagy végül a belső cső megléte.

Tubeless versus tubeless abroncsok

.

A cső nélküli és a tubeless abroncsok közötti választás a motorkerékpár felnijétől függ. Ha csöves felnije van, akkor természetesen csöves gumiabroncsokra van kárhoztatva. Hogyan lehet felismerni a felni típusát? A felni oldalán dombornyomott feliratnak kell lennie, amely a támogatott technológiát jelzi. Ez általában különböző formában, többek között a kulcsszóval szerepel: "tubeless" vagy "tubetype". Előfordulhat, hogy a felirat német nyelvű, ebben az esetben hasonlóan a következő kulcsszóval találkozhat: "schlauchlos" (cső nélküli), vagy "schlauchtyp" (csőtípusú). Az újonnan gyártott felnik túlnyomó többsége cső nélküli típusú. Kivételt képeznek a küllős felnik (klasszikus vagy enduro/cross), amelyeknél általában tubeless konstrukciót alkalmaznak.

A felnitípus megkülönböztetésének másik módja a szelep ellenőrzése. Ha annak átmérője nagyobb, mint a felnin lévő lyuk, gumiból készült, és szorosan illeszkedik a felnibe, akkor csőbelsős felnivel van dolgunk. Ha viszont a szelep alumíniumból készült és nincs rajta anya, akkor tubeless felniről van szó.

A cső nélküli abroncsokat általában a TL (tubeless) kóddal jelölik, míg a cső nélküli abroncsokat TT (tube type). A tubeless abroncsok általában magasabb árcédulával rendelkeznek, és nehezebb a felszerelésük és leszerelésük. Ezenkívül kisebb a súlyuk és magasabb a Vmax értékük. A cső típusú gumiabroncsok ezzel szemben olcsóbbak, és könnyebben felszerelhetők és javíthatók. Sajnos azonban nem rendelkeznek a legjobb teljesítményjellemzőkkel.

.

Radiál- versus diagonál gumiabroncsok

.

Megkülönböztetünk diagonál gumiabroncsokat, diagonálöves, radiál és 0 fokos radiálöves gumiabroncsokat.

A diagonálvázas gumiabroncsok nem kevesebb, mint 2 réteg rostból állnak, amelyek a gumiabroncs szerkezetétől függően megfelelő szögben vannak elrendezve. A diagonál gumiabroncsok oldalfalai ennek megfelelően merevek és erősek. A diagonál öves gumiabroncsokban ráadásul több mint 2 rétegű övszövetet használnak, ami megerősíti a szerkezetet és javítja a merevséget. Ezt a típusú gumiabroncsot általában nehéz motorkerékpárokon használják.

A radiál gumiabroncsokban a karkasz radiálisan - a gumiabroncs gördülési irányával 90 fokos szögben - helyezkedik el. Ennél a gumiabroncstípusnál nem találkozunk övvel. A radiál gumiabroncsok általában több réteg rostot tartalmaznak, amelyek átlósan helyezkednek el. A nulla fokos övvel ellátott radiál gumiabroncsok váza egyetlen rétegű övvel van összekötve. Ez az öv 90 fokban van lefektetve a karkasz rostjaihoz képest.

A diagonál gumiabroncsokat a szimbólummal jelöljük: "-" vagy "B" a diagonális öves abroncsok esetében. A radiál gumiabroncsokat viszont az "R" betűvel különböztetik meg. Ez a jelölés általában a gumiabroncs oldalfalán található.

.

Hol használják a diagonálöves és hol a radiál gumiabroncsokat

.

A diagonálabroncsokat robogókon és enduro és cross motorkerékpárokon használják. A nagy enduro- és túraenduro motorkerékpárokon találkozhatunk diagonál-, sőt radiálgumikkal is, a terepen használatos diagonál-, illetve ferdeöves abroncsokkal, míg az országúti használatra szánt radiálgumikkal.

Motorkerékpárokon is használnak diagonál-, illetve ferdeöves abroncsokat.

A motorokon is használnak diagonál-, illetve ferdeöves abroncsokat.

A kis kapacitású közúti motorkerékpárok jellemzően diagonál gumiabroncsokat, míg a sporttúra- és sportmotorok jellemzően radiálabroncsokat használnak. A chopperek és a cruiserek általában diagonál- és diagonálöves gumiabroncsokkal találkoznak. A legnagyobb teljesítményű gépeken radiál gumiabroncsokat is használnak.

.

Diagonál versus radiál gumiabroncsok - előnyök és hátrányok

.

A diagonál gumiabroncsok egyszerű felépítésük miatt olcsóbbak, ellenállóbbak az oldalfal sérüléseivel szemben, és jobban elnyelik az egyenetlen talajból eredő rezgéseket. Hátrányaik közé tartozik a nagyobb súly, a gördülési ellenállás és a nagyobb túlmelegedés. Ezenkívül hajlamosak a deformációra.

A radiálabroncsok viszont összetettebb kialakításúak, ezért általában drágábbak. Ezenkívül az oldalfalukra jellemző, hogy kevésbé ellenállnak a sérüléseknek. Mindazonáltal a radiálabroncsok számos előnnyel rendelkeznek, többek között: lényegesen jobb teljesítmény, nagyobb végsebesség, kisebb abroncstömeg, kisebb túlmelegedésre való hajlam, kisebb deformációra való hajlam, valamint a gumiabroncs szerkezetének nagyobb oldalirányú merevsége.

A radiálabroncsok viszont összetettebb kialakításúak, ezért általában drágábbak.

A futófelület mintázata kontra tapadás

.

A futófelület mintázata és mélysége határozza meg a gumiabroncs tapadását és rendeltetését. Elméletileg olyan aszfalton, amely tapadás és teljesítmény szempontjából olyan tiszta, mint egy könnycsepp, és olyan száraz, mint egy sivatag, a futófelület nélküli abroncsok - a slick típus - teljesítenek a legjobban. A mindennapi körülmények azonban nem ideálisak. A kátyúk, a rossz minőségű útburkolat, a csapadék vagy az utakra kiömlő vegyszerek miatt az abroncsoknak barázdákkal kell rendelkezniük a futófelületen, hogy megakadályozzák a csúszást. A motorkerékpár-abroncsok futófelületén található barázdákat az úgynevezett szárazföld/tenger arány szerint osztályozzák, ami a barázdák területének és a teljes futófelületnek az aránya.

Ez a besorolás a következő:

. . . . . . . . .
Slick0%
Rain, nedves 20%
Hypersport5 - 7,5%
Supersport/Sport7 - 12%
Sport/Turizmus11 - 20%
Chopper/cruisernem alkalmazható
Kalandozásnem alkalmazható
Enduro/cross40 - 80%

Mivel a barázdák jobb tapadást biztosítanak, miért csökkentik őket a sportmotorozásnál? A barázdák jelenléte csökkenti a gumiabroncs felülete és az út közötti érintkezést, és ezáltal gyengíti a gumiabroncs szerkezetét. Emellett kanyarodáskor a gumiabroncsban lévő munkahornyok csökkentik a pálya stabilitását, és ezek a körülmények a tapadási határérték elérésekor csökkentik a motorkerékpár maximális teljesítményét. Ezenkívül a nagyszámú barázda csökkenti a gumiabroncs élettartamát.

Az országúti gumiabroncsok keveréke

.

A keverék, amelyből az országúti gumiabroncsokat gyártják, nagyon eltérő. Napjainkban az országúti motorkerékpár-abroncsok (túra-, sport- és sport-túra abroncsok) szilícium-dioxid és szilícium-dioxid keverékét használják koromfeketével különböző arányban. A piacon egyre gyakrabban találkozhatunk két komponensből készült abroncsokkal. Egy ilyen gumiabroncs felépítése a következő: A gumiabroncs oldalfalának zónája szilícium-dioxidból, míg a futófelület zónája szénfeketével kevert szilícium-dioxidból készül. Így érhető el az optimális futásteljesítmény és tapadás. Minél több korom van a gumiabroncsban, annál keményebb lesz. Az alacsonyabb szilika- és koromtartalom viszont lehetővé teszi, hogy az abroncs magasabb hőmérsékleten működjön - és hasonlóképpen, ezen összetevők magasabb tartalma csökkenti az abroncs képességét, hogy magas hőmérsékleten működjön.

Autóabroncsok profilja

.

A profil szintén kulcsszerepet játszik az országúti gumiabroncsok - elsősorban a sport- és versenyabroncsok - tapadásában. Minél közelebb van a profil a parabolához, annál sportosabb az abroncs. Ez annak köszönhető, hogy a lehető legjobb tapadást kell elérni kanyarokban és nagyon nagy emelkedőkön, ami más abroncsokkal általában nem lenne lehetséges. Az inkább túra jellegű abroncsok laposabb alakúak. Ez a parabolikus profilú gumiabroncsok nagyobb kopásával jár a normál közúti és túraautózás során.

A gumiabroncsok bemelegítése és lapping

.

Nem minden motoros van tisztában a gumiabroncsok bemelegítésének és befutásának szükségességével. Ez a folyamat kulcsfontosságú a gumiabroncs későbbi kényelmes működéséhez és élettartamának meghosszabbításához. Ahhoz, hogy a gumiabroncs maximális tapadást érjen el (különösen hideg időben), újra kell melegíteni. A gumiabroncs hőmérsékletének növelése lehetővé teszi a teljes tapadás elérését. A gumiabroncs feltöltése egy kicsit bonyolultabb, de egyszeri folyamat. Minden új gumiabroncsot le kell lappolni, és a gyártási folyamat után a gumiabroncson maradt külső anyagréteget le kell dörzsölni. Ez az anyag általában szilikonalapú.

.

A helyes befutási folyamat a gumiabroncs teljes felületére kiterjed, és elméletileg az első 300 km-ig tart. Míg a gumiabroncs közepe kevesebb mint 30 km után már bejáratott, addig a gumiabroncs oldalai kevésbé érintkeznek a talajjal, ezért speciális kezelést igényelnek. Egy alulfújt gumiabroncs csúszósabb - különösen csapadékos időben.

.

A közúti gumiabroncsok felosztása

.

A gumiabroncsok kiválasztása nem a legegyszerűbb dolog, és a sokféle kivitel és motorkerékpár, amelyekhez gumiabroncsokat választanak, megzavarhatja az ember fejét. Az alábbiakban röviden áttekintjük az egyes motorkerékpár típusokhoz kapható országúti gumiabroncsokat.

Oldtimer abroncsok

.

Az oldtimer motorkerékpár gumiabroncsok általában cső nélküli kivitelűek, nagy arányú horonyfelülettel a gumiabroncs többi részéhez képest. Ezek diagonál gumiabroncsok. Ezektől az abroncsoktól ne várjunk óriási teljesítményt és kiváló teljesítményt. Elsődleges funkciójuk az, hogy a klasszikus motorkerékpárokon használt abroncsok hű másolatai legyenek. A vintage motorkerékpár abroncsokról ebben a kategóriában olvashat bővebben.

Sport abroncsok

.

A sportgumik radiál gumiabroncsok, bár néha találkozhatunk diagonál gumiabroncsokkal is. Ezek modern kialakítású és nagy teljesítményű, cső nélküli abroncsok. A sportgumikat osztályokra oszthatjuk, amelyeket általában a következőképpen kategorizálnak:

  • Racing street gumiabroncsok, amelyeket a legagresszívabb, forgalomban való vezetésre terveztek. A Racing sport abroncsok csoportját a meglehetősen rövid élettartam jellemzi. Ezek a leggyorsabb homologizált abroncsok.
  • Racing street abroncsok.
  • Supersport: A szupersport kategória mindazoknak szól, akik a sportosságot a praktikusabb abroncshasználattal kívánják ötvözni. A szupersport abroncsok nagyobb futófelülettel rendelkeznek, és jól bírják az utcai körülményeket. Városi vezetésre és rövid, városon kívüli utakra szánták őket.
  • .
  • Sport-túra: A sport-túra abroncsokat sportos vezetéshez tervezték. Hosszú élettartamot és hosszú futásteljesítményt biztosítanak, és minden körülmények között jól teljesítenek.

Touring abroncsok

.

Ebben a kategóriában a gumiabroncsok teljes keresztmetszetét megtalálja. Vannak cső nélküli abroncsok, cső nélküli abroncsok, szinte bármilyen futófelülettel és barázdamélységgel. A túragumik főként diagonál gumiabroncsok és diagonálöves abroncsok.

Racing abroncsok (a versenypályára)

.

A versenyabroncsok nem homologizáltak. Ezek a legfejlettebb motorkerékpár-gumik közé tartoznak, amelyek a gép teljesítményének maximalizálására szolgálnak, Két osztályba sorolhatók:

  • Racing NHS: Ezek olyan slick abroncsok, amelyeknek nincs futófelületük. Ebbe az osztályba tartoznak az "eső" és a "nedves" abroncsok is. Ezeknek az abroncsoknak az átlagos élettartama legfeljebb 100 km.
  • .
  • Racing supersport:
  • A
  • Racing supersport abroncsok olyan félslick gumik, amelyeket kifejezetten pályahasználatra szántak. Nedves úton nem teljesítenek jól, és utcai használatra csak feltételesen engedélyezhetők. Élettartamuk valamivel hosszabb, mint a Racing NHS abroncsoké.
  • .

Réz/cruiser abroncsok

.

Ebben a kategóriában diagonál- és diagonálöves abroncsokat, valamint a legerősebb motorkerékpárokhoz tervezett radiálabroncsokat talál. Ezek cső nélküli abroncsok, amelyeknél a barázdafelület és a gumiabroncs felületének aránya viszonylag alacsony.