check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Gyártó

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 2945
Indító relé GY6 4T - 58966

1 890,00 Ft

Indító relé GY6 4T - 58966

stars    (27)
Bendix indító GY6 4T - 56961

2 750,00 Ft

Bendix indító GY6 4T - 56961

stars    (14)
Elektromos indító ATV 110 125 top - 80831
Elektromos indító 4T GY6 50 cm3 - 56835
Indító relé - 90923

4 260,00 Ft

Indító relé - 90923

stars    (8)
Elektromos alsó indító ATV 110 125 - 80635
Indító relé 12V 100A - 90926

2 940,00 Ft

Indító relé 12V 100A - 90926

stars    (8)
Minarelli indító - 64671

6 610,00 Ft

Minarelli indító - 64671

stars    (4)
Elektromos indító - 98518

7 650,00 Ft

Elektromos indító - 98518

stars    (4)
Elektromos indító AM6 - 75679

16 120,00 Ft

Elektromos indító AM6 - 75679

stars    (10)
ATV 200 egyirányú tengelykapcsoló - 63766
Indító + bendix 4t - 77461

9 270,00 Ft

Indító + bendix 4t - 77461

stars    (10)
Egyirányú indítókuplung kerékkel - 74399
Elektromos indító 9 fog 2T - 74697
ATV 110 indító lánc 62 láncszem - 80928
Kymco indító relé - 135609
Elektromos indító - 135706
Elektromos indító 4T - 76792

7 650,00 Ft

Elektromos indító 4T - 76792

stars    (1)
Egyirányú indító tengelykapcsoló - 74628
TGB elektromos indító - 77481

7 470,00 Ft

TGB elektromos indító - 77481

stars    (1)
Elektromos indító - 81171

6 740,00 Ft

Elektromos indító - 81171

stars    (1)
Egyirányú indítókuplung 4T - 88873
TGB Orion Triton indító relé - 80815
Suzuki indító relé - 110608

3 690,00 Ft

Suzuki indító relé - 110608

stars    (1)
Elektromos indító - 337481
Longija indító relé - 192070

Böngészés gyártó szerint

Motorkerékpár indító rendszer a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz

Motorkerékpár indítórendszer a motor indításának modern módja

A motorkerékpár indítórendszer az elektromos rendszer azon része, amely az egykerekű motor gyors indításáért felelős. Az elektromossággal működtetett indítás lehetővé teszi, hogy a motorkerékpár motorja egy gombnyomással és erő alkalmazása nélkül elinduljon. A legtöbb modern egykerekűnél használt elektromos motorkerékpár-indítórendszer mindenekelőtt szivárgásmentes rendszert és a motorhoz való megfelelő csatlakozást igényel.

Mi a motorkerékpár indítórendszerének konkrét feladata?

.

A motorkerékpár belsőégésű motorját menet közben készítik elő a rendszeres működésre. Ezt szem előtt tartva építik meg az alkatrészeit, választják ki az anyagokat és rögzítik a szükséges berendezéseket. A motor egyik leginkább ettől a sémától eltérő mozzanata az indítás, ahol a különböző erők és változások nagyon abnormálisan zajlanak. Ennek következtében a motor indításához egy speciális indítórendszert használnak, amely a motort a hatékony működésére jellemző mozgásba hozza anélkül, hogy az alkatrészek károsodásának vagy elhasználódásának kockázata fennállna.

Miért hozza a motort egy indítórendszer a motorra jellemző működésbe?

.

Talán úgy tűnhet, hogy egy szikragyújtású motor indításának módja az lenne, hogy a megfelelő dugattyúállású hengerben egyszerűen begyújtjuk az előre elkészített keveréket. Egy tipikus motorkerékpár-motor azonban másodpercenként százas nagyságrendű fordulatszámmal működik. Indításkor ez a fordulatszám lehet kevesebb, mint egy fordulat/mp, indításkor pedig nulla. A motor alkatrészei nincsenek ilyen körülményekre felkészítve, és az ilyen körülményekre való felkészítésük azt kockáztatná, hogy a motor tipikus üzemében elveszítik tulajdonságaikat. A motorindító rendszer ahelyett, hogy a keveréket már az indításkor begyújtaná, először a hajtóelemeket hozza a tulajdonságaiknak megfelelő mozgásba, innen a motorindító rendszer elnevezés.

Elektromos motorindító rendszer egy motorkerékpárhoz ma már a gyakorlatban elengedhetetlen

.

Eredetileg a belsőégésű motorok indítása úgy történt, hogy kézzel, egy speciális forgattyúval hozták mozgásba a motort. A motorkerékpároknál ezt a megoldást kissé módosított formában ma is használják lábindításként. A nehezebb, nagyobb hengerűrtartalmú motoroknál azonban ez a fajta megoldás komoly hátrányokkal jár. Itt nem csak nagy indítóerőre van szükség, hanem egyenletes motorüzemre is. Emiatt az ilyen egykerekűeken a [cat:3879]lábindítókart felváltotta a elektromos indítókar. A akkumulátor által működtetett elektromos indító lehetővé teszi, hogy akár egy nagyméretű motort is be lehessen indítani, anélkül, hogy erőre lenne szükség, és nem állna fenn az egyenetlen működés veszélye.

Az elektromos motorindítás erőfaló

.

A tipikus indítómű működése abban áll, hogy egy álló állórész és kefék segítségével mozgásba hozza a rotorját. Az állórészen átfolyó áram a kefék segítségével eléri a motorhoz csatlakoztatott forgórészt. Ez a létrehozott mágneses mezőnek köszönhetően elkezd forogni a motorban lévő keverék begyújtásához szükséges sebességig. A mozgásba hozott alkatrészek tömege és az indításhoz szükséges energia miatt az elektromos indítórendszer nagy mennyiségű áramot igényel az akkumulátortól.

A motorkerékpár indítórendszere védett a károsodástól

.

A motor indításakor azonban komoly probléma merül fel az indítórendszer számára. A motor tipikus fordulatszáma sokszorosa annak, amit egy tipikus indítószerkezet kibír. A rotornak az indítóhoz csatlakoztatva tartása ezért az indítórendszer tönkretételét kockáztatja. Ezért a motorkerékpárok indítórendszere egy [cat:4007]centrifugális tengelykapcsolóval van felszerelve, amely az indítót a motorral összeköti, az úgynevezett bendix. A bendix mindaddig fenntartja a kapcsolatot az önindító és a motor között, amíg a motorból áramló erő meg nem haladja az önindító által kifejtett erőt. Ezután a rendszerek szétkapcsolódnak, ami megvédi az önindítót a sérüléstől, és mellesleg optimalizálja az energiafogyasztást is.

Egy motorkerékpár indítórendszerét érő egyéb veszélyek

.

A motorból áramló erőkön kívül az indítórendszer számos roncsoló tényezőnek is ki van téve. Tipikus példa erre a túlzott áram, amely tönkreteszi a reléket, és megakadályozza, hogy az áram elérje az állórészt és a forgórészt. A forgórész esetében ezt tetézi a forgórészhez való súrlódás miatti kopás kefék. Ezek a hibák miatt az indító egyáltalán nem fog működni. A tengelykapcsoló esetében viszont elsősorban a fogaskerekek (fogaskerék) kopnak, amelyek a mozgást továbbítják a motor felé. Sokkal ritkábban a bendix sérül, de ez a sérülés a rendszerre nézve a leghalálosabb.

Mit érdemes még megnézni, ha egy motorkerékpár indítórendszerét vizsgáljuk?

.

Az indítási probléma nem feltétlenül magának az indítórendszernek a hibájából adódik. Nem ritka, hogy egy motor a teljesen működő rendszer ellenére sem hajlandó együttműködni. Ilyenkor fontos megjegyezni, hogy az indító csak egy mellékes eszköz, amely más rendszereket használ és befolyásol. A problémák oka itt lehet a gyenge vagy nem megfelelő akkumulátor, illetve a régi és sérült kábelek, beleértve azokat is, amelyek a kormánykerék gombjától az indítóhoz vezetik a jelet. Külön csoportot alkotnak a motor rendszeres működésével kapcsolatos problémák, azaz az eltömődött üzemanyagszűrő, a hibás csap vagy az elhasználódott gyújtógyertyák. Ezek azonban akkor is észrevehetők, ha a motor már jár.

Motorindító rendszer komplett és alkatrészként a Gmoto.pl oldalon

.

Motoros elektromos indítórendszer alkatrészeket talál nálunk számos egykerekű modellhez. Kínálatunkban komplett indítók és alkatrészeik, kefék és relék javítókészletben is megtalálhatóak, valamint kuplungok és a rendszer kisebb alkatrészei. Az adott alkatrész jellemzőit és paramétereit a termékre kattintva találja meg.