check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Motorkerékpár karburátor tűk

Gyártó

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 408
Karburátor tűtű WSK 125 - 81851
WSK 125 tű - 80249

430,00 Ft

WSK 125 tű - 80249

stars    (3)
Tűkészlet biztonsági zárral
Romet karburátor fojtótű - 80214
MZ ETZ 150 gyújtószeg - 62824
Romet csap + gyújtócsap - 196160
MZ ETZ 250 fojtószelep-tű - 81043

1 700,00 Ft

MZ ETZ 250 fojtószelep-tű - 81043

stars    (1)
Tű biztonsági zárral WSK 175 - 55384
Tű + biztonsági zár MZ ETZ 150 - 62530
Gyújtócsap védelem
MZ ETZ 251 fojtószelep-tű - 118854
MZ ETZ 250 karburátor tűtüske - 73470
Jawa 50 tűszelep - 55198

1 140,00 Ft

Jawa 50 tűszelep - 55198

stars    (1)
S51 Bing 17 karburátor tűje
Tű 10 16N1 Simson

1 650,00 Ft

Tű 10 16N1 Simson

Karburátor tű dell'Orto

Böngészés gyártó szerint

Motorkerékpár karburátor tűk a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz

A karburátorban lévő tű határozza meg a torokba jutó üzemanyag mennyiségét.

A karburátortű a motorkerékpár-karburátor fojtószelepének az a része, amely meghatározza a motor torkolatába és végső soron az égéstérbe jutó üzemanyag mennyiségét. A fojtószelep megnyitásával együtt mozogva a karburátor tű lehetővé teszi, hogy a főfúvókából meghatározott mennyiségű üzemanyag áramoljon ki. Egy meghibásodott karburátor tű súlyosan zavarja a karburátorban történő keverékképzést és ezáltal a motorkerékpár motorjának működését.

A karburátortű a gázpedál mozgására reagál

.

Egy tipikus fojtószelep esetében az üzemanyag és a levegő áramlása a légáramlás nyitásától függ. Az áramlás nyitását a vezető határozza meg a [cat:3759]gázkar mozgatásával. A légáramlás nyitásának mellékhatása, hogy a karburátorba történő üzemanyag bevezetéséért felelős elemet elmozdítja. Ez az elem a tű a karburátorban. A karburátor tűje a főfúvókához tartozik, és nincs felszerelve a szabadon futó fúvókához, ahol a gázkarnyitástól függetlenül üzemanyagot juttat a motorba, és amelyet egy speciális állítócsavar határoz meg.

A karburátor tűjét megfelelően rögzíteni kell a fúvókához képest

.

A karburátortű a főfúvókához képest meghatározott magasságban helyezkedik el. Ez a magasság állítható, és a motor működése bizonyos feltételezésekhez igazítható. Egy speciális biztonsági berendezés határozza meg a tű bizonyos magasságban történő elhelyezését. A karburátorban lévő általában többféle magasság közül választható, amelyek közül alapesetben a középsőt választják. Ezeket a magasságokat a gyújtótüskén speciális barázdákkal jelölik.

A karburátor tűje nem az üzemanyag mennyiségét, hanem az áramlás nyitási pillanatát szabályozza

.

Egy gyakori tévhit, hogy az elsütőtű helyzetének megváltoztatása megváltoztatja a karburátorba juttatott üzemanyag mennyiségét. Ez nem igaz, mivel mind a főfúvóka, mind maga a karburátortű egy meghatározott átmérőjű. A karburátortű magasságának megváltoztatása azonban megváltoztatja azt a pontot, ahol a levegőcsappantyú nyitása miatt üzemanyag kerül a karburátorba. Minél alacsonyabb a karburátor tűje, annál nagyobb utat kell megtennie ahhoz, hogy teljesen kinyissa az üzemanyag-áramlást, és annál később kerül az üzemanyag az optimális mennyiségben a karburátorba.

Karburátor tű beállítása és vastagságának megváltoztatása

.

A motorkerékpár vagy robogó motorjába jutó üzemanyag mennyiségének megváltoztatása csak a gyújtótű vastagságának változtatásával lehetséges. A gyakorlatban azonban ez a karburátor tű és a főfúvóka cseréjét jelenti. A karburátor megfelelő működéséhez azonban fontos a gyújtótüske beállítása. A karburátor beállítása lehetővé teszi annak magasságának meghatározását a főfúvókához képest. Ez az egyik alapvető lépés a motorkerékpár karburátorának felszerelése és beállítása során. Bár a gyártók standard ajánlása szerint a karburátort úgy kell beállítani, hogy a gyújtócsap magassága középső pozícióban legyen, idővel előfordulhat, hogy a karburátornak jobb lesz, ha a főfúvókához képest lejjebb vagy feljebb áll.

A rosszul beállított karburátortű felborítja a motort

.

A karburátor rossz beállítása és a karburátortű helytelen pozíciója elsősorban a karburátorban keletkező keverék összetételének megváltozását és helytelen üzemanyagadagolást eredményez. Bár a levegő mennyisége nem változik, a túl magasan elhelyezett tű felgyorsítja az üzemanyag bevezetésének pillanatát, ami növeli az üzemanyag-fogyasztást. Az eredmény azonban lehet túl gazdag keverék és úgynevezett gyertyaelöntés, mivel a levegő mennyisége túl alacsony az adott mennyiségű üzemanyag égési igényeihez képest. A másik irányban a túl alacsonyan elhelyezett karburátor tű késlelteti az üzemanyag bevezetésének pillanatát, így a keverék túl szegény lesz, ami hatással van a teljesítményre, sőt a motor teljesítményére is.

A karburátor tűje deformációnak van kitéve

.

A karburátortű kényes alkatrész, és sérülése vagy hibás kiválasztása könnyen észrevehető. A deformáció akadályozza a tű mozgását a fúvókához képest, és nehézségekhez vezet a karburátor üzemanyag-áramlásának kinyitásában vagy lezárásában. Gyakran ezek a képződések a helytelen beszerelés következményei. A tűnek gond nélkül be kell illeszkednie a fúvókaülésbe. A hibás karburátor tű cserét igényel.

Karburátor tűk számos motorkerékpár modell motorjához a Gmoto.pl oldalon

.

Nálunk karburátor tűket találhat számos motorkerékpár karburátor típushoz. Kínálatunkban karburátortűk különállóan és biztosítékkal, valamint a karburátortű mozgását biztosító különálló alkatrészek is megtalálhatóak. A tű jellemzői és paraméterei a termékre kattintva érhetők el.