Gyártó
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
620,00 Ft
Pegasus karburátor fojtótű - 85864
150,00 Ft
Gyújtócsap védelem
3 780,00 Ft
S51 Bing 17 karburátor tűje
810,00 Ft
Tű + biztonsági zár Jawa 350 - 73568
2 750,00 Ft
MZ ETZ 251 BVF org karburátor tű (30N3-1)
1 650,00 Ft
Tű 10 16N1 Simson
3 760,00 Ft
Polini PWK 28mm PW 28 karburátortű - 342.0119
5 550,00 Ft
Karburátor tű dell'Orto
850,00 Ft
Tű + rögzítő Jawa TS 350 - 126880
950,00 Ft
Tű + tű Jawa 350 12V - 126881
3 760,00 Ft
Polini JJM karburátortű - 342.0137
3 040,00 Ft
Mikuni 6DH4 karburátortű - J8-6DH04
5 060,00 Ft
Mikuni 6DH2 karburátortű - J8-6DH02
3 280,00 Ft
Polini CP 12/22 karburátortű - 343.0601
Böngészés gyártó szerint
Motorkerékpár karburátor tűk a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz
A karburátorban lévő tű határozza meg a torokba jutó üzemanyag mennyiségét.
A karburátortű a motorkerékpár-karburátor fojtószelepének az a része, amely meghatározza a motor torkolatába és végső soron az égéstérbe jutó üzemanyag mennyiségét. A fojtószelep megnyitásával együtt mozogva a karburátor tű lehetővé teszi, hogy a főfúvókából meghatározott mennyiségű üzemanyag áramoljon ki. Egy meghibásodott karburátor tű súlyosan zavarja a karburátorban történő keverékképzést és ezáltal a motorkerékpár motorjának működését.
A karburátortű a gázpedál mozgására reagál
.Egy tipikus fojtószelep esetében az üzemanyag és a levegő áramlása a légáramlás nyitásától függ. Az áramlás nyitását a vezető határozza meg a [cat:3759]gázkar mozgatásával. A légáramlás nyitásának mellékhatása, hogy a karburátorba történő üzemanyag bevezetéséért felelős elemet elmozdítja. Ez az elem a tű a karburátorban. A karburátor tűje a főfúvókához tartozik, és nincs felszerelve a szabadon futó fúvókához, ahol a gázkarnyitástól függetlenül üzemanyagot juttat a motorba, és amelyet egy speciális állítócsavar határoz meg.
A karburátor tűjét megfelelően rögzíteni kell a fúvókához képest
.A karburátortű a főfúvókához képest meghatározott magasságban helyezkedik el. Ez a magasság állítható, és a motor működése bizonyos feltételezésekhez igazítható. Egy speciális biztonsági berendezés határozza meg a tű bizonyos magasságban történő elhelyezését. A karburátorban lévő tű általában többféle magasság közül választható, amelyek közül alapesetben a középsőt választják. Ezeket a magasságokat a gyújtótüskén speciális barázdákkal jelölik.
A karburátor tűje nem az üzemanyag mennyiségét, hanem az áramlás nyitási pillanatát szabályozza
.Egy gyakori tévhit, hogy az elsütőtű helyzetének megváltoztatása megváltoztatja a karburátorba juttatott üzemanyag mennyiségét. Ez nem igaz, mivel mind a főfúvóka, mind maga a karburátortű egy meghatározott átmérőjű. A karburátortű magasságának megváltoztatása azonban megváltoztatja azt a pontot, ahol a levegőcsappantyú nyitása miatt üzemanyag kerül a karburátorba. Minél alacsonyabb a karburátor tűje, annál nagyobb utat kell megtennie ahhoz, hogy teljesen kinyissa az üzemanyag-áramlást, és annál később kerül az üzemanyag az optimális mennyiségben a karburátorba.
Karburátor tű beállítása és vastagságának megváltoztatása
.A motorkerékpár vagy robogó motorjába jutó üzemanyag mennyiségének megváltoztatása csak a gyújtótű vastagságának változtatásával lehetséges. A gyakorlatban azonban ez a karburátor tű és a főfúvóka cseréjét jelenti. A karburátor megfelelő működéséhez azonban fontos a gyújtótüske beállítása. A karburátor beállítása lehetővé teszi annak magasságának meghatározását a főfúvókához képest. Ez az egyik alapvető lépés a motorkerékpár karburátorának felszerelése és beállítása során. Bár a gyártók standard ajánlása szerint a karburátort úgy kell beállítani, hogy a gyújtócsap magassága középső pozícióban legyen, idővel előfordulhat, hogy a karburátornak jobb lesz, ha a főfúvókához képest lejjebb vagy feljebb áll.
A rosszul beállított karburátortű felborítja a motort
.A karburátor rossz beállítása és a karburátortű helytelen pozíciója elsősorban a karburátorban keletkező keverék összetételének megváltozását és helytelen üzemanyagadagolást eredményez. Bár a levegő mennyisége nem változik, a túl magasan elhelyezett tű felgyorsítja az üzemanyag bevezetésének pillanatát, ami növeli az üzemanyag-fogyasztást. Az eredmény azonban lehet túl gazdag keverék és úgynevezett gyertyaelöntés, mivel a levegő mennyisége túl alacsony az adott mennyiségű üzemanyag égési igényeihez képest. A másik irányban a túl alacsonyan elhelyezett karburátor tű késlelteti az üzemanyag bevezetésének pillanatát, így a keverék túl szegény lesz, ami hatással van a teljesítményre, sőt a motor teljesítményére is.
A karburátor tűje deformációnak van kitéve
.A karburátortű kényes alkatrész, és sérülése vagy hibás kiválasztása könnyen észrevehető. A deformáció akadályozza a tű mozgását a fúvókához képest, és nehézségekhez vezet a karburátor üzemanyag-áramlásának kinyitásában vagy lezárásában. Gyakran ezek a képződések a helytelen beszerelés következményei. A tűnek gond nélkül be kell illeszkednie a fúvókaülésbe. A hibás karburátor tű cserét igényel.
Karburátor tűk számos motorkerékpár modell motorjához a Gmoto.pl oldalon
.Nálunk karburátor tűket találhat számos motorkerékpár karburátor típushoz. Kínálatunkban karburátortűk különállóan és biztosítékkal, valamint a karburátortű mozgását biztosító különálló alkatrészek is megtalálhatóak. A tű jellemzői és paraméterei a termékre kattintva érhetők el.