Gyártó
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
1 520,00 Ft
Alternátor kefe 6V MZ ETZ MZ ETZ - 62744
4 790,00 Ft
ATV Burgman Bandit feszültségszabályozó - 202375
670,00 Ft
Jawa 350 generátor kefe 1 db - 73655
5 930,00 Ft
Simson feszültségszabályozó - 118032
15 850,00 Ft
MZ ETZ rotor - 118987
11 010,00 Ft
Yamaha feszültségszabályozó - 86778
1 710,00 Ft
Feszültségszabályozó 4T - 234882
760,00 Ft
Alternátor kefe Jawa 350 - 73654
2 370,00 Ft
Baccio VX150 Kína feszültségszabályozó - 202376
8 000,00 Ft
Honda feszültségszabályozó - 202408
5 320,00 Ft
Honda 125 150 feszültségszabályozó - 135655
2 650,00 Ft
Zipp VZ-2 125 feszültségszabályozó - 234951
940,00 Ft
Junak M10 generátor tömítés 12x22x7
Böngészés gyártó szerint
Töltő rendszer motorkerékpárhoz - alkatrészek a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz
Hogyan működik a motorkerékpár töltőrendszere?
Fontos a modern egykerekűek számára
.A töltőrendszer a motorkerékpáron jelenlévő elektromos berendezések gerince. Legegyszerűbben a gyújtásrendszer és a világítás energiaforrását biztosítja, kiküszöbölve az akkumulátor beszerelésének szükségességét. A számos elektromos eszközzel felszerelt modern motorkerékpárokon azonban a töltőrendszer lehetővé teszi a szükséges árammennyiség fenntartását az akkumulátorban, és így az eszközök használatát akár hosszabb út során is. Funkciótól függetlenül a töltőrendszer meghibásodása az egyik legbosszantóbb probléma, ezért rendkívül fontos a különösen kopásra vagy sérülésre hajlamos rendszerelemek ellenőrzése és cseréje.
Az alapok akkor és most
.A régebbi motorkerékpárokban az egyenáramú generátorok képezték a töltőrendszer alapját. Ezek azonban nem túl hatékonyak, ráadásul nehezek és gyorsan elhasználódnak, ezért a modernebb egykerekűekben váltóáramú generátorok vagy generátorok váltották fel őket. Itt a váltakozó feszültség egyenfeszültséggé alakítását egyenirányítók végzik, amelyek az egyenáramú generátorok által előállított áramnál lényegesen jobb teljesítményű, állandó áramot biztosítanak. A tekercsrendszerrel és mágneskerékkel felszerelt váltóáramú generátorokat elsősorban ott használják, ahol nincs szükség nagy mennyiségű áramra. Bár a teljesítmény itt alacsony, előnye a rendszer kis súlya és megbízhatósága. A nagyobb motorkerékpároknál, ahol az elektromos igény már jelentős, az áramot generátorokkal állítják elő. Ezek tömege már nem olyan alacsony, és használatuk a rendszer megbízhatóságának csökkenését eredményezi, de előnyük az ilyen elektromos rendszerben szükséges nagy teljesítmény és hatékonyság.
A generátor a generátorral nem ugyanaz
.A motorkerékpárokban leggyakrabban használt generátortípus a váltóáramú generátor egyfajta továbbfejlesztése. Az állandó mágnesekkel felszerelt forgórész nem súrlódik a gép többi alkatrészéhez, a váltakozó mágneses térnek köszönhetően áramot termel. A tekercselés a mágneskerék alatt vagy fölött helyezkedhet el, az előbbi esetben lehetővé téve a generátor szétszerelését akár egy otthoni garázsban is. Az ilyen generátorban az elhasználódás elsősorban maguknak a mágneseknek az elhasználódásában nyilvánul meg, amelyeknek a teljesítményvesztése az áramtermelés hatékonyságának csökkenését eredményezi. Egyes gyártók a régebbi generátorokat [cat:3703rotor gerjesztő tekercseléssel ellátott [cat:3703rotor generátorokkal látják el. Ezek előnye a magas működési hatásfok, de megkövetelik a grafitkefék és a csúszógyűrűk jelenlétét. Az ilyen generátor hátrányai tehát analógok az egyenáramú generátorokéval.
Szabályozás és mi a helyzet a felesleggel
.A rendszer típusától függetlenül a generált áram eredetileg nemhogy nem állandó, de még csak nem is szabályozott. Ez annak az eredménye, hogy a motorhoz való csatlakozással keletkezik, amely igen változó fordulatszámmal működik. Ezt a feladatot a feszültségszabályozók látják el. Ez az eszköz rendkívül fontos, hiszen meghibásodása nemcsak a motorozás ellehetetlenítését, hanem az egykerekű egész elektromos rendszerének károsodását is okozhatja. Ha a feszültség túl alacsony, a szabályzó gerjesztőáramot ad hozzá, és a kívánt 14V körüli szintre emeli azt, míg a túl magas feszültség a földre vész el. Ha nem érintkezik a földdel, akkor a feszültség az áramkörben marad, és így az károsodásnak van kitéve.
Az akkumulátor nem az egyetlen hiba
.A töltőrendszer meghibásodásait gyakran tévesen az akkumulátor elhasználódásának véljük. Ha ez a helyzet, akkor az akkumulátorfeszültség hiánya csak egy ilyen hiba következménye. Ha az akkumulátor újratölthető, vagy nem cserélték ki, akkor a töltőrendszer a hibás. Ekkor járó motorral kell ellenőrizni, hogy az egyes alkatrészek hogyan működnek: generátor, szabályozó, földelőcsatlakozások. Ha a motorkerékpár nem indul, érdemes egy másik, az áramot mozgásba alakító eszközről, az indítóról is megemlékezni. Nem ritkán az ő meghibásodása a felelős azért, hogy a motor nem gyullad be, valamint azért, hogy az akkumulátorban nincs áram.
Magas minőségű töltőrendszer alkatrészek a Gmoto.pl oldalon
.A Gmoto.pl oldalon a motorkerékpár töltőrendszer alkatrészek széles választékát találja, amelyeket régebbi és újabb egykerekű modellekben egyaránt használnak. Komplett generátorokat és a generátor vagy a generátor működéséhez kapcsolódó egyes alkatrészeket egyaránt kínálunk. Az adott alkatrész jellemzőit és paramétereit, valamint azon motorkerékpár modellek listáját, amelyekhez az adott termékre kattintva megtalálja.