check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Töltő rendszer motorkerékpárhoz - alkatrészek

Gyártó

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 3485
Feszültségszabályozó 2T 4T - 60317
Unitra WSK 125 175 diódahíd - 58185
Honda feszültségszabályozó - 64199
Kefe-stop 6V Jawa 350 - 73656

2 170,00 Ft

Kefe-stop 6V Jawa 350 - 73656

stars    (2)
Junak generátor kefe - 75742

1 230,00 Ft

Junak generátor kefe - 75742

stars    (1)
Feszültségszabályozó - 76747

1 860,00 Ft

Feszültségszabályozó - 76747

stars    (2)
Jawa TS 350 12V egyenirányító - 81564
Feszültségszabályozó ATV 200 - 63887
Feszültségszabályozó GY6 4T - 135689
Töltőrelé Jawa TS 350 - 85370

3 780,00 Ft

Töltőrelé Jawa TS 350 - 85370

stars    (2)
MZ ETZ rotor - 118987

15 850,00 Ft

MZ ETZ rotor - 118987

Kefetüske MZ ETZ 150 250 250 251 - 118886
Feszültségszabályozó ATV 150 - 63720
MZ ETZ kefe-stopper - 62745

4 260,00 Ft

MZ ETZ kefe-stopper - 62745

stars    (1)

Böngészés gyártó szerint

Töltő rendszer motorkerékpárhoz - alkatrészek a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz

Hogyan működik a motorkerékpár töltőrendszere?

Fontos a modern egykerekűek számára

.

A töltőrendszer a motorkerékpáron jelenlévő elektromos berendezések gerince. Legegyszerűbben a gyújtásrendszer és a világítás energiaforrását biztosítja, kiküszöbölve az akkumulátor beszerelésének szükségességét. A számos elektromos eszközzel felszerelt modern motorkerékpárokon azonban a töltőrendszer lehetővé teszi a szükséges árammennyiség fenntartását az akkumulátorban, és így az eszközök használatát akár hosszabb út során is. Funkciótól függetlenül a töltőrendszer meghibásodása az egyik legbosszantóbb probléma, ezért rendkívül fontos a különösen kopásra vagy sérülésre hajlamos rendszerelemek ellenőrzése és cseréje.

Az alapok akkor és most

.

A régebbi motorkerékpárokban az egyenáramú generátorok képezték a töltőrendszer alapját. Ezek azonban nem túl hatékonyak, ráadásul nehezek és gyorsan elhasználódnak, ezért a modernebb egykerekűekben váltóáramú generátorok vagy generátorok váltották fel őket. Itt a váltakozó feszültség egyenfeszültséggé alakítását egyenirányítók végzik, amelyek az egyenáramú generátorok által előállított áramnál lényegesen jobb teljesítményű, állandó áramot biztosítanak. A tekercsrendszerrel és mágneskerékkel felszerelt váltóáramú generátorokat elsősorban ott használják, ahol nincs szükség nagy mennyiségű áramra. Bár a teljesítmény itt alacsony, előnye a rendszer kis súlya és megbízhatósága. A nagyobb motorkerékpároknál, ahol az elektromos igény már jelentős, az áramot generátorokkal állítják elő. Ezek tömege már nem olyan alacsony, és használatuk a rendszer megbízhatóságának csökkenését eredményezi, de előnyük az ilyen elektromos rendszerben szükséges nagy teljesítmény és hatékonyság.

A generátor a generátorral nem ugyanaz

.

A motorkerékpárokban leggyakrabban használt generátortípus a váltóáramú generátor egyfajta továbbfejlesztése. Az állandó mágnesekkel felszerelt forgórész nem súrlódik a gép többi alkatrészéhez, a váltakozó mágneses térnek köszönhetően áramot termel. A tekercselés a mágneskerék alatt vagy fölött helyezkedhet el, az előbbi esetben lehetővé téve a generátor szétszerelését akár egy otthoni garázsban is. Az ilyen generátorban az elhasználódás elsősorban maguknak a mágneseknek az elhasználódásában nyilvánul meg, amelyeknek a teljesítményvesztése az áramtermelés hatékonyságának csökkenését eredményezi. Egyes gyártók a régebbi generátorokat [cat:3703rotor gerjesztő tekercseléssel ellátott [cat:3703rotor generátorokkal látják el. Ezek előnye a magas működési hatásfok, de megkövetelik a grafitkefék és a csúszógyűrűk jelenlétét. Az ilyen generátor hátrányai tehát analógok az egyenáramú generátorokéval.

Szabályozás és mi a helyzet a felesleggel

.

A rendszer típusától függetlenül a generált áram eredetileg nemhogy nem állandó, de még csak nem is szabályozott. Ez annak az eredménye, hogy a motorhoz való csatlakozással keletkezik, amely igen változó fordulatszámmal működik. Ezt a feladatot a feszültségszabályozók látják el. Ez az eszköz rendkívül fontos, hiszen meghibásodása nemcsak a motorozás ellehetetlenítését, hanem az egykerekű egész elektromos rendszerének károsodását is okozhatja. Ha a feszültség túl alacsony, a szabályzó gerjesztőáramot ad hozzá, és a kívánt 14V körüli szintre emeli azt, míg a túl magas feszültség a földre vész el. Ha nem érintkezik a földdel, akkor a feszültség az áramkörben marad, és így az károsodásnak van kitéve.

Az akkumulátor nem az egyetlen hiba

.

A töltőrendszer meghibásodásait gyakran tévesen az akkumulátor elhasználódásának véljük. Ha ez a helyzet, akkor az akkumulátorfeszültség hiánya csak egy ilyen hiba következménye. Ha az akkumulátor újratölthető, vagy nem cserélték ki, akkor a töltőrendszer a hibás. Ekkor járó motorral kell ellenőrizni, hogy az egyes alkatrészek hogyan működnek: generátor, szabályozó, földelőcsatlakozások. Ha a motorkerékpár nem indul, érdemes egy másik, az áramot mozgásba alakító eszközről, az indítóról is megemlékezni. Nem ritkán az ő meghibásodása a felelős azért, hogy a motor nem gyullad be, valamint azért, hogy az akkumulátorban nincs áram.

Magas minőségű töltőrendszer alkatrészek a Gmoto.pl oldalon

.

A Gmoto.pl oldalon a motorkerékpár töltőrendszer alkatrészek széles választékát találja, amelyeket régebbi és újabb egykerekű modellekben egyaránt használnak. Komplett generátorokat és a generátor vagy a generátor működéséhez kapcsolódó egyes alkatrészeket egyaránt kínálunk. Az adott alkatrész jellemzőit és paramétereit, valamint azon motorkerékpár modellek listáját, amelyekhez az adott termékre kattintva megtalálja.