Gyártó
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
Böngészés gyártó szerint
Motorkerékpáros reső felfüggesztés rugók a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz
Az első felfüggesztés rugói az ütközéselnyelés alapját képezik
A rugóstag a motorkerékpár első felfüggesztésének egyik alapvető eleme. A felfüggesztő rugó egy helyzetben tartja a motorkerékpárt vezetés közben, kiküszöbölve a nagy bukkanókon és egyéb útegyenetlenségeken való áthaladás, a motorkerékpár gyorsítása és fékezése, valamint a kerekek érintkezése az útfelülettel. Egy hibás vagy rosszul beállított első felfüggesztő rugó nem kevésbé befolyásolja a motorkerékpár kényelmét és biztonságát, mint egy hibás lengéscsillapító.
A lengéscsillapító rugója az első az akadályok elleni küzdelemben
.A motorkerékpár első felfüggesztési mechanizmusában a lengéscsillapító rugói az elsők között csillapítják az ütéseket és az erőket, amelyek akkor keletkeznek, amikor a motorkerékpár sebességet vált vagy durva felületen halad át. A rugók elsődleges feladata, hogy ezeket a változásokat tompítsák, és a motorkerékpár elejét visszaállítsák alaphelyzetbe, ami nem csak az extrém terepjárásnál fontos.
A keménység a felfüggesztő rugó lényeges paramétere
.A legfontosabb paraméter, amely meghatározza egy felfüggesztési rugó teljesítményét, a keménysége. Ez határozza meg azt az erőt, amely a rugó bizonyos távolságra történő összenyomásához vagy kinyújtásához szükséges felfüggesztést. A rugó keménysége többek között a rugó alakjától és a gyártásához használt és hőkezelt anyagtól függ. Az optimális keménységű felfüggesztő rugó lehetővé teszi, hogy a vezető által érzékelhetetlenül elnyelje a nagy bukkanókat is, gyors gyorsításkor nyújtson, hogy az első kerék hosszabb ideig maradjon érintkezve az úttal, másrészt pedig, hogy fékezéskor teret hagyjon a bukkanók csillapítására.
Első felfüggesztés különböző kialakítású rugói
.A motorkerékpárok első részeinek kialakításában és anyagában, és így súlyában mutatkozó különbségek miatt a felfüggesztő rugót minden motorkerékpár-modellhez külön-külön kell kiválasztani. A szabványos elülső felfüggesztési rugó feltételezi, hogy a motorkerékpár teljes tömegének nagy tartományában, azaz a motoros, az esetleges utas és a maximális csomagok mellett is betölti a funkcióját. Lehetőség van felfüggesztési rugók megtalálására egységes elemek formájában, lineáris vagy progresszív, különböző, két vagy három osztású rugóként. Az ilyen típusú első felfüggesztési rugók a különböző típusú egyenetlenségek és nagy erők csillapítására vannak felkészítve.
A felfüggesztő rugók idővel elveszítik tulajdonságaikat
.Az álló helyzetben is végzett munkájuk miatt az első felfüggesztési rugók idővel elhasználódnak. Általában a felfüggesztő rugók fokozatosan veszítik el tulajdonságaikat, ami nem mindig azonnal észrevehető. A keménység markáns megváltozása minősíti a felfüggesztő rugók cseréjét. A rugót akkor is ki kell cserélni, ha mechanikusan vagy külső tényezők hatására megsérült. A sérült vagy kopott lengéscsillapító rugó eltörhet, és ezzel a motorkerékpár feletti uralom elvesztésének veszélyébe kerülhet.
A Gmoto.pl oldalon
számos motorkerékpárhoz való rugók széles választéka.Nálunk elülső felfüggesztő rugókat talál számos motorkerékpár modellhez. Kiváló minőségű felfüggesztő rugókat kínálunk elismert gyártóktól, többek között a Stage6 és a Wirth cégektől, egyenként és szettben is. Az egyes rugók jellemzői és specifikációi a termékre kattintva tekinthetők meg.