check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Motorkerékpár fékek

Gyártó

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 30512
Fékrúd WSK 125 175 - 58192

1 520,00 Ft

Fékrúd WSK 125 175 - 58192

stars    (41)
Romet fékrúd - 91444

1 520,00 Ft

Romet fékrúd - 91444

stars    (40)
Simson MZ elülső automatikus megálló
Fékrúd motorkerékpár - 91445

1 520,00 Ft

Fékrúd motorkerékpár - 91445

stars    (18)
Állkapocsbetét WSK 125 175 - 86903
Romet fékpofák komplett - 55919

4 160,00 Ft

Romet fékpofák komplett - 55919

stars    (72)
Romet fékpofa rugó

570,00 Ft

Romet fékpofa rugó

stars    (19)
Romet fékdob rugó - 58218

950,00 Ft

Romet fékdob rugó - 58218

stars    (29)
Hátsó fékbetétek - 74147

1 130,00 Ft

Hátsó fékbetétek - 74147

stars    (24)
Fékpofák WSK 125 175 - 58199

4 640,00 Ft

Fékpofák WSK 125 175 - 58199

stars    (42)
Romet állkapocs bélés - 86902

670,00 Ft

Romet állkapocs bélés - 86902

stars    (10)
Fékrúd Simson S51 - 62099

1 520,00 Ft

Fékrúd Simson S51 - 62099

stars    (10)
MZ ETZ 150 250 251 fékrúd - 62641

1 800,00 Ft

MZ ETZ 150 250 251 fékrúd - 62641

stars    (10)
Automatikus megállás delux rugóval - 140863
Fékbetétek - 58909

1 230,00 Ft

Fékbetétek - 58909

stars    (24)
Állkapocsbetét Jawa 50 WFM M06 - 81523
Fékpofák 4T kpl - 56966

2 080,00 Ft

Fékpofák 4T kpl - 56966

stars    (26)
Fékrúd anya WSK 125 175 Romet - 136695
Fékpofák Tuning Simson - 135795

1 560,00 Ft

Fékpofák Tuning Simson - 135795

stars    (5)
ATV fékbetétek - 73874

1 710,00 Ft

ATV fékbetétek - 73874

stars    (9)
MZ ETZ 150 250 251 fékbetétek - 62556
SHL M11 175 állkapocs bélés - 60043
Hátsó fékműködtető kar - 99205

3 310,00 Ft

Hátsó fékműködtető kar - 99205

stars    (13)
MZ ETZ 150 250 250 251 fékvezeték - 62697
Simson fékpofák - 62131

1 560,00 Ft

Simson fékpofák - 62131

stars    (17)
Fékfolyadék K2 DOT 4 500 ml - T104
FA115 fékbetétek - 77360

1 710,00 Ft

FA115 fékbetétek - 77360

stars    (12)
Állkapocsbetét Jawa 350 - 86904
Jobb oldali stop érzékelő - 60131
Baotian fékbetétek - 83231

950,00 Ft

Baotian fékbetétek - 83231

stars    (19)
Fékbetétek kpl MINI BIKE - 59562

1 040,00 Ft

Fékbetétek kpl MINI BIKE - 59562

stars    (1)
Fékpofák hátul kpl Jawa 350 - 73653
Fékszivattyú - 63412

6 340,00 Ft

Fékszivattyú - 63412

stars    (15)
Fékkioldókar hátul Simson S51 - 73349
WFM M06 fékpofa rugó - 140664

Böngészés gyártó szerint

Motorkerékpár fékek a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz

A motorkerékpár fékek a single track sebességszabályozás középpontjában

A motorkerékpár fékje az egyik legfontosabb rendszer, amely nem kapcsolódik az egykerekűek meghajtásához. A motorkerékpárfékek lehetővé teszik a jármű sebességének biztonságos szabályozását és az útviszonyoknak megfelelő biztonságos sebességre való korlátozását. A hibás fékek a motorkerékpáron komoly biztonsági kockázatot jelentenek, és súlyosan felgyorsítják más alkatrészek, köztük a hajtáslánc elhasználódását is.

Fékek a motorkerékpáron az évek során

.

Az első motorkerékpárok megjelenése óta a motorkerékpárfékek számos, gyakran forradalmi változáson mentek keresztül. Az első, gyenge és lassú egykerekűeket megerősített cipőtalpakkal fékezték. Idővel a meghajtás fejlődése, a nagyobb motorteljesítmény és ezáltal a szükséges nagy fékerő azt eredményezte, hogy az egykerekűeken megjelentek az első mechanikus motorkerékpárfékek.

Első fékkel felszerelve a motorkerékpárok hamarosan alapfelszereltséggé váltak, és valamivel később megjelentek a hátsó fékek is. Még a második világháború előtt az egyre elterjedtebb dobos motorkerékpárféket hidraulikus vezérléssel szerelték fel. A tárcsafékek a motorkerékpárokon ezzel szemben csak az 1960-as évek végén jelentek meg, és kezdetben csak a sportmotorok fékrendszereihez használták őket.

A modern fékek a motorkerékpárokon általában tárcsafékek

.

A mai motorkerékpárfékek elsősorban nagy súrlódású tárcsafékrendszerek. A kisebb és gyengébb egykerekűeknél a tárcsafékek tömör, egyetlen ötvözött acél féktárcsát használnak, amelyek a jármű elején helyezkednek el. A jobb hőelvezetés érdekében szellőztetett, két tárcsát használnak a legerősebb, legnehezebb és leggyorsabb motorkerékpárok fékrendszeréhez, beleértve a versenyzéshez használt karbon tárcsákat is.

A motorkerékpár fékjei a féknyergek és a fékbetétek tekintetében is jó néhány változáson mentek keresztül. Találhatunk úszó féknyergeket vagy szimmetrikus féknyergeket. Az úszó féknyergek olcsóbbak, de kevesebb fékerőt is adnak, és a tárcsa mindkét oldalára gyakorolt egyenetlen nyomás a tárcsák és a fékbetétek egyenetlen kopását kockáztatja. Az erősebb és gyorsabb motorkerékpárok ezért olyan féknyergeket használnak, amelyek egyenletesen osztják el a nyomást a tárcsa mindkét oldalán. Fő hátrányuk a kialakításuk és a magasabb áruk.

Miért nem ritka, hogy a motorkerékpárok hátsó féke dobos rendszerű?

.

A motorkerékpárok hatékonyabb fékeit az első kerékre szerelik. Az ok egyszerű: fékezéskor a motorkerékpár súlypontja csak az első keréknek ad nagyobb vonóerőt. Egy jó első tárcsafékkel felszerelt motorkerékpár sokkal jobban fékez, mint a hátsó kerékre szerelt jobb fékekkel rendelkező motorkerékpár.

A kevésbé igényes egykerekűeknél hátul olcsóbb megoldásokat, például motoros dobféket használnak. Ezek előnye nemcsak az ár, hanem a tárcsaféknél hosszabb élettartam is. A fékteljesítmény tekintetében azonban a különbség nem nagy, és nem befolyásolja komolyan a vezetés biztonságát.

A motorkerékpárok fékjei ma már főként hidraulikusan vezéreltek

.

Az első motorkerékpárfékeket rúdrendszerrel, később pedig fémkábelekkel is vezérelték. Ma már főleg a kisebb és gyengébb motorkerékpárokon használnak ilyen megoldásokat a hátsó fékre. A nagyobb teljesítményűeken alapfelszerelés a hidraulikus rendszer, amely a karra ható erőt egy speciális, nem összenyomható fékfolyadék segítségével, acélból fonott vezetékekben továbbítja. A hidraulikus rendszer lehetővé teszi a fékerő egyenletes elosztását és megsokszorozását.

A gumiból készült fékvezetékek viszont abszolút tömörséget és a folyadék tisztaságát igénylik. A repedések a rendszerben és ezáltal a folyadék elvesztése vagy szennyeződése egyértelműen csökkenti a fékek hatékonyságát, és gyorsan a rendszer károsodásához vezet.

A modern féktömlők nem jó ötlet.

A modern motorkerékpárfékek egyre inkább erősítő rendszerek is

.

Maguknak a fékalkatrészeknek a fejlesztése mellett a motorkerékpárokba egyre gyakrabban építenek be a rendszer működését vezérlő alkatrészeket is. Ennek tipikus példája az ABS rendszer. A rendszer a kerék sebességét vizsgáló szenzorok információi alapján megakadályozza, hogy a motorkerékpár fékje fékezés és megcsúszás közben blokkolja a kereket. Ez - ellentmondásos módon - nem rontja a rendszer hatékonyságát, hanem csökkenti a borulás veszélyét, és lehetővé teszi a motoros számára, hogy fékezés közben kikerüljön egy akadályt.

Az ABS fejlesztései olyan rendszerek, amelyek a fékerőt mindkét fékre elosztják, még akkor is, ha csak az egyik fék van működtetve. Olyan rendszerek is kialakulóban vannak, amelyek megakadályozzák, hogy fékezés közben véletlenül kicsavarjuk a kormányt, vagy amelyek fékezés közben tanulmányozzák a motorkerékpár helyzetét.

Minden ABS-rendszer az ABS fejlesztése.

Minden motorkerékpár fékje fokozatosan elhasználódik

.

A motorkerékpárfékek - függetlenül típusuktól és fejlettségi fokuktól - olyan rendszerek, amelyek a súrlódást használják a motorkerékpár lassítására. Következésképpen a motorkerékpár-fékrendszerek fokozatosan elhasználódnak és veszítenek a fékhatásukból. Az elsődleges kopóelem a fékbetétek vagy a fékpofa-betétek lesznek. A féktárcsák és a fékdobok sokkal lassabban kopnak, de hosszabb használat után szintén cserére szorulnak.

A féktárcsák és a fékdobok ráadásul fokozatosan elhasználódnak.

Most a tárcsák és a dobok mechanikai sérüléseknek is ki vannak téve, többek között az elhasználódott betétek és bélések nyomása által okozott sérüléseknek. Ha ez bekövetkezik, a hatás nemcsak a súrlódási erő drasztikus csökkenése lesz, hanem a deformáció révén a kerék egyéb mechanizmusainak sérülésének kockázata is.

A kerék is cserére szorul.

A hidraulikus rendszerű motorkerékpárok fékjei még nagyobb igénybevételt jelentenek

.

Egy másik alkatrész, amely a fékek működése során elhasználódik, a nyomás alatt lévő fékfolyadékkal működő rendszer tömítései. A hidraulikus meghibásodás legfőbb tünete a látható folyadékveszteség. Érdemes azonban a fékkar játékára vagy ellenállására is reagálni. Különösen az utóbbi jelentheti azt, hogy szennyeződés került a rendszerbe, ami akadályozza a féknyergekben lévő dugattyúk mozgását. A tisztátalan fékrendszer a féknyergek meghibásodásához, a fékbetétek és a tárcsa közötti helytelen érintkezéshez, és ennek következtében az egész rendszer cseréjének szükségességéhez vezet.

A motorkerékpár fékjei nem működnek az alkatrészek megfelelő beszerelése nélkül

.

A rendszeres ellenőrzés és az elhasználódott alkatrészek cseréje mellett a motorkerékpár fékek megkövetelik az alkatrészek kiválasztását és pontos beszerelését. Ezért számos alapvető alkatrészt, például a féknyergeket vagy a fékpofákat készletben kínálják. Ez jelentősen csökkenti a hibák kockázatát az adott mechanizmus kiválasztása és összeszerelése során. A motorkerékpár fékjei az egyes alkatrészek cseréjéhez speciális szerszámokra is szükség van. A fogók, kulcsok vagy feszítők kialakítása nemcsak a sérülés kockázatát csökkenti, hanem a rendszeren végzett munkát is nagymértékben felgyorsítja.

Effektív motorfékek és alkatrészeik a Gmoto.pl oldalon

.

Nálunk a motorkerékpár fékrendszerekhez kapcsolódó alkatrészek széles választékát találja. Komplett motorkerékpárfékeket és azok alkatrészeit kínáljuk vintage és modern egykerekűekhez, beleértve a Brembo, Vesrah vagy TRW motorkerékpár sportfékeket. A termék jellemzői és specifikációi a termékre kattintva találhatók.