Gyártó
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
2 350,00 Ft
Kuplung pofák fogazat nélkül Zseb - 140805
14 470,00 Ft
Hátsó tengelykapcsoló kpl Yamaha - 76726
Böngészés gyártó szerint
Robogó hajtás a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz
Scooter meghajtó egy szokatlan design egy egyszerű egykerekű számára
A robogók hajtásláncai a robogók erőátviteli rendszereiben használt számos alkatrész megnevezése. E mechanizmusok sajátos jellemzői és teljesítménye leginkább a robogókban fordul elő, és ezek jelentik az egyik fő különbséget a robogók és a motorkerékpárok között. Ami azonban közös a robogókban és a motorkerékpárokban, az az alkatrészek megkövetelt minősége és kiválasztása, valamint az ellenőrzésük és a kopásra való reagálásuk.
Miben különbözik egy robogó hajtáslánca egy tipikus motorkerékpár sebességváltójától?
.A robogók hajtásláncának és sebességváltójának szokatlan kialakítása három fő okra vezethető vissza. Először is, a robogók jellemzően kisméretű hajtóművekkel vannak felszerelve, amelyek nem igényelnek összetett és rendkívül robusztus alkatrészeket a kerékre történő erőátvitelhez. Másodszor, a robogók használatának sajátosságai nem járnak nagy sebességgel vagy gyorsulással. Végül pedig a robogóépítés egyik előfeltétele a mechanizmusok kialakításának és használatának egyszerűsége.
A robogó meghajtása egyszerű, bevált mechanizmusokat használ
.A tipikus robogó hajtáslánc a kézi váltó helyett nem is automata váltót, hanem fokozatmentes váltórendszert használ. A fokozatmentes sebességváltó nemcsak azt teszi lehetővé, hogy a sebességfokozat a vezető beavatkozása nélkül változzon, hanem ezt zökkenőmentesen teszi, az áttételt a pillanatnyi vezetési paraméterekhez igazítva. Ráadásul a fokozatmentes sebességváltó nem igényel kenést, mint egy tipikus sebességváltó, és könnyebben javítható, ha az alkatrészek megsérülnek vagy elhasználódnak.
Miből áll egy robogó tipikus hajtáslánca?
.A fokozatmentes sebességváltóban működő fő mechanizmusok a variátor, a centrifugakuplung és a nyomatékváltó. A hajtószíjjal összekötött variátor és a nyomatékkiegyenlítő fokozatmentesen változtatja annak a körnek az átmérőjét, amelyen a szíj halad, és így a sebességváltót a motor által termelt teljesítményhez igazítja.
A variátor és a nyomatékkiegyenlítő a sebességváltó fő mechanizmusai.
A centrifugakuplung a kialakításánál fogva lehetővé teszi, hogy a hajtómű automatikusan leváljon a variátorról, ha nincs szükség a teljesítmény átvitelére. Bár mindezek a mechanizmusok viszonylag egyszerűek, még ezek is számos olyan alkatrészből állnak, amelyek kopása vagy sérülése súlyosan hátráltatja a robogó vezetését.
Egy egyszerű robogóhajtásnak is megvannak a maga követelményei
.A megfelelő működés szempontjából a robogó hajtás mindenekelőtt az egyes robogós mechanizmusok egymáshoz illeszkedő alkatrészeit igényli. A nem megfelelő variátorhengerek vagy pofarugók nem teszik lehetővé, hogy a robogó hajtóműve megfelelően működjön és megfelelően reagáljon a motor vagy a vezetési paraméterekre. Ez különösen nyilvánvaló a robogó tuningolásakor, amely megköveteli ezen alkatrészek paramétereinek összehangolását a teljes meghajtással.
A kiválasztáson kívül elengedhetetlen az alkatrészek kopásának ellenőrzése is, beleértve a hajtószíjat, a rugókat vagy a tengelykapcsoló pofabéléseket. Ha nem reagálunk a kopásukra vagy sérülésükre, az tönkreteheti a rendszert és mozgásképtelenné teheti a robogót, vagy legalábbis károsíthatja az adott mechanizmust. Gyakran, de nem mindig, a rendszer meghibásodásának tünete a váltó rosszabb működése, ezért azt is érdemes rendszeresen ellenőrizni.
Scooter hajtáslánc különböző mechanizmusai a Gmoto.pl oldalon
.Nálunk a robogókban használt erőátviteli rendszerhez kapcsolódó alkatrészek sokaságát találja. Kiváló minőségű mechanizmusokat kínálunk, mint például kuplungokat, variátorokat vagy nyomatékváltókat, valamint cserélhető és szokatlan hajtásszíjakat, görgőket vagy pofarugókat. számos robogómodellben használják. Az alkatrész jellemzői és paraméterei a termékre kattintva érhetők el.