Off- road abrancsok
Gyártó
Gumiabroncs szélessége
Gumiabroncs profil
Átmérő
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
3 790,00 Ft
Mini Cross gumiabroncs 12.5x2.75 - 126973
22 220,00 Ft
Heidenau K42 16x2.75 kocka 46M TT gumiabroncs
29 730,00 Ft
Mitas C-02 120/90-19 66N TT DOT 10/2021 gumiabroncs 120/90-19 TT DOT 10/2021 - 70000984
33 000,00 Ft
Gumiabroncs + cső x2 16 X 2.75 Vee Rubber 185 46M halszálkás gumi - 127005
29 260,00 Ft
Mitas C-04 110/90-18 61N TT DOT 2021 gumiabroncs 110/90-18 TT DOT 2021 - 2000026301101
11 250,00 Ft
Minicorss gumiabroncs 60/100-14 + belső cső
10 310,00 Ft
Enduro Cross gumiabroncs 80/100-21 P208 TT - 418260
46 230,00 Ft
Gumiabroncs + belső cső + kötény Heidenau K46 16x2.75 36B TT - 127132
Böngészés gyártó szerint
Vezetsz terepen? Tudja meg, hogyan válasszon terepabroncsokat
Egyike vagy azoknak a hardcore motorosoknak, akik nem szeretik az aszfaltot? Erdei utakon, földutakon vagy sziklás és homokos emelkedőkön vagy elemedben? Akkor motorosboltunkban olyan speciális célú gumiabroncsokat találsz, amelyek gyakorlatilag minden körülménynek megfelelnek! Mivel a terepviszonyok nagyon eltérőek a talaj minőségét tekintve, különböző tulajdonságú és keménységű terepmotoros gumiabroncsok közül választhat.
A terepgumik kiválasztásakor az alapvető kérdés: milyen terepen motorozik leggyakrabban? A terepmotoros gumiabroncsok elsősorban aszerint oszlanak meg, hogy milyen talajon szeretne motorozni: puha talaj (sár, homok), közepesen puha talaj (erdő, földutak), közepesen kemény talaj (kavicsos) és kemény talaj (sziklás terep). Ha azonban bizonytalan, mert a sár ugyanúgy csábítja, mint a földutak, akkor a terepmotoros gumiabroncsok szélesebb alkalmazási körrel állnak rendelkezésére. Cross/enduro kínálatunkat úgy állítottuk össze, hogy csak kipróbált, jó gumikat tartalmazzon. Arra is ügyeltünk, hogy a legjobb márkák szerepeljenek, így többek között a Pirelli, a Continental, a Dunlop, a Michelin és a Maxxis gumiabroncsok közül választhatsz.
.A terepgumikat ott használják, ahol az aszfalt véget ér. Ha önnek terepmotorja van, bizonyára tisztában van a helyes gumiabroncsválasztás fontosságával. Tényleg sok múlik rajtuk, és egy rosszul illeszkedő gumiabroncs nemcsak a gép teljesítményét csökkentheti, hanem komoly veszélyt is jelenthet. Tudja meg, hogyan válassza ki a terepmotoros gumiabroncsokat, és közlekedjen biztonságosan.
Offroad gumiabroncs-konstrukciók
.A terepmotoros gumiabroncsokat nagy kopásállóság, hihetetlen tapadás és olyan kialakítás jellemzi, amely lehetővé teszi, hogy a legkeményebb körülmények között is lehessen velük motorozni. Számos offroad abroncskonstrukció létezik. Ezek közé tartoznak a cső nélküli és a cső nélküli abroncsok, bütyökkel vagy anélkül, a legkülönfélébb futófelületi mintázatokkal és profilokkal, valamint a különböző felhasználási típusokkal a motorozás és a terepviszonyok függvényében. Hogyan osztályozzák a terepabroncsokat?
Tubeless versus tubeless abroncsok
.Az, hogy melyik gumiabroncsot kell választanunk, attól függ, hogy milyen felni van a gépünkön. A TL (tubeless) rövidítésű, cső nélküli abroncsok csak cső nélküli felnire szerelhetők, míg a TT (tube type) abroncsok csak cső nélküli felnire szerelhetők. Honnan tudom, hogy melyik felni van használva? Ellenőrizze a gumiabroncs oldalán lévő dombornyomott feliratot, és ellenőrizze a szelepet is. Ha az szorosan záródik és gumiból készült, akkor a gumiabroncs tubeless abroncs; ha a szelep fémből készült és nincs rajta anya, akkor tubeless abroncsról van szó.
A gumiabroncs oldalfalán található ábrák, amelyek a tubeless abroncsok felnijén találhatók.
A gumiabroncs oldalán található mondatok, amelyek elárulják, hogy milyen típusú terepmotoros gumiabroncsról van szó, a tubeless, illetve a tubetype. Érdemes megjegyezni, hogy szinte minden küllős felni tubeless gumiabroncshoz tervezett felni.
.Ezek a kialakítások több jellemzőben is különböznek egymástól. A nehezebb terepre szánt motorkerékpárokon általában tubusos abroncsokkal találkozhatunk. Ezek ellenállóbbak a defektekkel szemben, és sokkal könnyebben javíthatók a belső cső cseréjével. Hátrányuk a kisebb végsebesség és a nagyobb súly, de terepen ezek nem kulcsfontosságú szempontok. A cső nélküli abroncsokat terepmotorokon is használják, de ritkábban találkozunk velük.
A terepgumik választéka
.A terepjáró abroncsok rendkívül változatos futófelületi mintázatúak. Attól függően, hogy milyen terepre megyünk, és hogy milyen típusú motorkerékpárról van szó, más-más kivitelezést figyelhetünk meg, valamint a barázdafelületnek a gumiabroncs többi részéhez viszonyított eltérő arányát.
Mennél nehezebb és igényesebb a terep, annál nagyobbnak kell lennie a gumiabroncsban lévő kockának. Természetesen ez a gumiabroncs tapadásának javítását szolgálja a különböző talajon. A nagy sebességgel és aszfalton való vezetéskor azonban a kocka nagyon gyorsan elhasználódik.
Ha igényesebb terepet szeretne, annál nagyobbnak kell lennie a kockának.
Ha a vegyes vezetést kedveli: városi és terepjáró, akkor jobb, ha minimális bütykös vagy halszálkás futófelülettel rendelkező gumiabroncsokat vásárol. Ez a fajta futófelület hosszabb élettartamot biztosít az abroncsnak, de nehéz terepen nem lesz megfelelő.
Ha a vegyes vezetést részesíti előnyben: városi és terepjáró vezetés, akkor jobb, ha minimális kocka- vagy halszálkás futófelülettel rendelkező abroncsot vásárol.
A terepgumik profilja
.A terepgumik különböző profilúak lehetnek. Főként - a kevésbé szélsőséges körülményekre szánt abroncsok esetében lapos kialakítással találkozunk. Ez megakadályozza, hogy a gumiabroncs túl gyorsan kopjon és megsérüljön. A nehezebb körülményekhez azonban ellipszis alakú konstrukciójú abroncsokat használnak, amelyek kanyarodáskor javítják a tapadást.
Hogyan olvassuk el a gumiabroncsok címkéjét
.Minden gumiabroncs oldalsó profilján dombornyomás található, amely minden jellemzőjét és rendeltetését jelzi. Az alábbiakban az egyes gumiabroncsokon található információkat olvashatja.
Hogyan kell elolvasni egy gumiabroncs címkéjét?
- Egy nyíl, amely a gumiabroncs forgásirányát jelzi .
- A gumiabroncs névleges szélessége [mm] .
- A gumiabroncs profilja - a profil a gumiabroncs szélességének és magasságának arányát jelzi. Ezt százalékban vagy számszerűen (hüvelykben) lehet kifejezni.
- Terméksor neve .
- Maximális terhelhetőség az ajánlott nyomáson (kg PSI-nél) .
- Az abroncsszerkezet kódja: R- radiális, B- diagonális rétegű övvel, - - diagonális rétegű. A terepabroncsok általában diagonálöves vagy normál diagonálbetétes gumiabroncsok .
- Gyorsasági index - minden szimbólum egy felső sebességhatárnak felel meg. A terepabroncsokat általában a T-től M-ig terjedő szimbólumokkal jelölik .
- Kapacitási index - a gumiabroncs maximális terhelését jelzi .
- A felni mérete, amelyre a gumiabroncs illik .
- Típusjóváhagyási jelzések
- A gumiabroncs típusa - a gumiabroncsok száma nélkül .
- A gumiabroncs típusa - cső nélküli (TL) vagy cső nélküli (TT) .
- DOT - gyártási dátum .
- 80 - gumiabroncs szélessége [mm] .
- 100 - a gumiabroncs profilja (magassága) .
- 21 - a felni átmérője [inch] .
- 51 - terhelhetőség 212 kg .
- M - 130 km/h-ig terjedő sebességhatár .
- T - cső nélküli konstrukció (tubetype) .
A terepabroncsok felosztása
.A terepabroncsokat all-terrain, enduro és trial abroncsokra oszthatjuk. A terepabroncsok paramétereinek egész sora függ a tervezett felhasználástól. Az alábbiakban röviden jellemezzük az egyes kategóriákat.
.Univerzális gumiabroncsok
. Itt olyan terepabroncsokat talál, amelyek a legtöbb körülménynek megfelelnek. Ezek cső nélküli abroncsok, szabványos specifikációkkal. A legtöbb terepmotorra és oldtimerre felszerelhetőek. Alkalmasak könnyebb terepre és vegyes kerékpárra: aszfalt-terep.Cross/Enduro gumiabroncsok
.A legkeményebb körülményekre tervezett gumiabroncsok (Cross). Feloszthatjuk őket a talaj típusa szerint, például: kemény talaj (sziklák), közepesen kemény talaj (kavics), közepesen lágy talaj (földutak) és puha talaj (homok, sár). Tehát a Cross/Enduro abroncsok kiválasztásakor először azt kell ellenőrizni, hogy milyen típusú terepen motorozol leggyakrabban.
Az enduro gumiabroncsok a következőkre oszthatók: Enduro street, Enduro on/off Road és Enduro verseny. Az Enduro street abroncsokat nagyjából 80%-ban országúti és 20%-ban terepjáró használatra tervezték. Ideálisak a motorkerékpár aszfalton való közlekedésre, alkalmanként könnyű terepre való kitéréssel.
Az Enduro on/off road abroncsokat 50%-ban aszfalton és 50%-ban terepen való motorozásra tervezték. Az Enduro versenykategória viszont olyan profiknak tervezett gumiabroncs, akik a FIM által szervezett versenyeken tekernek.
Az Enduro versenykategória olyan profiknak tervezett gumiabroncs, akik a FIM által szervezett versenyeken tekernek.
Trial abroncsok
.A Trial abroncsokat Trial motorkerékpárokhoz tervezték, de sikeresen felszerelhetők Cross és Enduro motorkerékpárokra is. A Trial abroncsok sűrűbb és kisebb kockával rendelkeznek, mint a tipikus terepgumik. A Trial abroncsok a gumiabroncs és a talaj közötti maximális érintkezési felületnek köszönhetően maximális tapadást biztosítanak, függetlenül a körülményektől, a felülettől és annak vizes állapotától. Sajnos ezek az abroncsok nagyon gyorsan kopnak.