Gyártó
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
1 490,00 Ft
Hátsó kuplungrugó hosszú tuning GY6 - 215275
2 360,00 Ft
Top Racing Minarelli kuplungrugó 30%
2 080,00 Ft
Hátsó kuplungrugó kék tuning 2T - 82604
1 730,00 Ft
Hátsó kuplungrugó tuning JOG 2T - 215278
2 450,00 Ft
Top Racing középső rugó sárga +15% - SOJ6072486
1 990,00 Ft
Központi kuplung rugó GY6 tuning - 85262
2 940,00 Ft
Hátsó tuning kuplung rugó 2db kpl 4T - 60318
2 900,00 Ft
3 220,00 Ft
A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft
Athena variátor rugó piros 32kg - 080096
2 900,00 Ft
3 220,00 Ft
A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft
Athena variátor rugó sárga 27kg - 081096
2 900,00 Ft
3 220,00 Ft
A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft
Athena variátor rugó fekete 30kg - 082096
10 290,00 Ft
Malossi kuplung tavaszi fehér
2 900,00 Ft
3 220,00 Ft
A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft
Athena variátor rugó kék 22kg - 070196
4 250,00 Ft
Malossi Race nyomórugó, sárga - M297045.Y0
4 160,00 Ft
Polini +55% Minarelli kuplung rugó - 243.052
10 660,00 Ft
Naraku variátor rugókészlet 3 darab - NK900.50
2 900,00 Ft
3 220,00 Ft
A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft
Athena variátor rugó zöld 25kg - 070496
7 030,00 Ft
Központi kuplung rugó tuning GY6 125 4T - 215343
7 750,00 Ft
Stage6 nyomásrugó, kemény - S6-5217503
8 690,00 Ft
Naraku variátor rugó - NK900.76
Böngészés gyártó szerint
Motorkerékpár központi rugó (kompressziós) a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz
Központi kompressziós rugó a nyomatékkorrekció alapjaként
A kompressziós rugó a robogó nyomatékkiegyenlítőjének az az alkatrésze, amely meghatározza, hogy a kiegyenlítő mikor kezd el működni. A robogó által használt központi kompressziós rugó határozza meg a tárcsák mozgását, és ennek következtében a robogó hátsó tengelyén az áttételváltozást. A hibás vagy nem megfelelő kompressziós rugó akadályozza a kerékre történő átvitelt.
Mi is tulajdonképpen a nyomórugó a robogó kuplungjánál?
.A robogó erőátviteléhez kapcsolódó elsődleges alkatrész a variátor. Elsősorban ez határozza meg, hogy a robogó fokozatmentes váltóművében mikor történik sebességváltás. Az áttételváltás azonban a hátsó keréktengelyen is megtörténhet. Ez egyébként itt magától is megtörténik, mivel a hajtószíj nagyobb nyomása automatikusan szétfeszíti a kuplung kúpos tárcsáit. Egy ilyen elrendezésnél elegendő egy olyan elemet bevezetni, amely megakadályozza, hogy a tárcsák túl hamar széthúzódjanak. Ez az elem pontosan a összenyomó rugó.
A különböző keménységű nyomórugók
.Az arányváltozást meghatározó legfontosabb paraméter a rugó keménysége. Ez határozza meg, hogy a szíj mikor kezdi el széthúzni a lemezeket. Elméletileg a szabványos nyomórugók úgy vannak méretezve, hogy azt a pillanatot fogják meg, amikor a motor a leghatékonyabban működik. Ekkor a rugó keménysége alulmarad a szíj nyomásával szemben, így az áttétel egyre feljebb és feljebb tolódik, és ezt az optimális motorteljesítményt adja át a kerékre. A nem szabványos középső rugó eltérő keménysége miatt a robogó túl korán kezdi el váltani a sebességfokozatot, és több energiát használ fel ugyanannak a teljesítménynek az eléréséhez. A hatás hasonló lesz, mint amikor egy kerékpár hátsó váltóját túl gyorsan kapcsolják át. A második lehetőség az lesz, hogy túl későn változtatjuk a sebességfokozatot, és így késleltetjük a gyorsulást.
Ha egy robogót szeretnénk átalakítani, a középső rugó az egyik legalapvetőbb dolog
.A gyakorlatban az egyedi középrugókat csak akkor használják, ha a rendszer más alkatrészeit, például a variátorhengereket vagy magát a motort módosítják. A paraméterek nagyobbra változtatása automatikusan túl lágyabbá teszi a kompressziós rugót, és túl gyorsan engedi ki a tárcsákat, nem adja át az összes erőt a keréknek. Másrészt a középrugót nem szabad túl keményre változtatni, hanem szorosan a rendszer többi alkatrészének paramétereihez kell igazítani.
A megfelelő központi rugó 2t és 4t robogóhoz a Gmoto.pl oldalon
.Nálunk központi rugókat találsz elismert robogóalkatrész-gyártóktól, többek között a Polini, Stage6 vagy a Malossi cégektől. Számos robogó és moped modellhez kínálunk nyomásrugókat alapfelszereltségben, valamint tuning középrugókat a hajtásláncváltásokra felkészített paraméterekkel, különösen keménységgel. A rugó jellemzőit és paramétereit a termékre kattintva találja.