check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Motorkerékpár központi rugó (kompressziós)

Gyártó

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 219
Hátsó kuplungrugó piros tuning 4T - 82606
Hátsó kuplungrugó sárga tuning 4T - 82605
Központi kuplung rugó GY6 tuning - 85436
Athena variátor rugó piros 32kg - 080096 -10%

2 900,00 Ft

3 220,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft

Athena variátor rugó piros 32kg - 080096

stars    (1)
Athena variátor rugó sárga 27kg - 081096 -10%

2 900,00 Ft

3 220,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft

Athena variátor rugó sárga 27kg - 081096

Kuplung rugó Malossi sárga

7 350,00 Ft

Kuplung rugó Malossi sárga

stars    (2)
Athena variátor rugó fekete 30kg - 082096 -10%

2 900,00 Ft

3 220,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft

Athena variátor rugó fekete 30kg - 082096

Malossi kuplung tavaszi fehér
Athena variátor rugó kék 22kg - 070196 -10%

2 900,00 Ft

3 220,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft

Athena variátor rugó kék 22kg - 070196

Athena variátor rugó zöld 25kg - 070496 -10%

2 900,00 Ft

3 220,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 3 220,00 Ft

Athena variátor rugó zöld 25kg - 070496

Naraku variátor rugókészlet 3 darab

Böngészés gyártó szerint

Motorkerékpár központi rugó (kompressziós) a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz

Központi kompressziós rugó a nyomatékkorrekció alapjaként

A kompressziós rugó a robogó nyomatékkiegyenlítőjének az az alkatrésze, amely meghatározza, hogy a kiegyenlítő mikor kezd el működni. A robogó által használt központi kompressziós rugó határozza meg a tárcsák mozgását, és ennek következtében a robogó hátsó tengelyén az áttételváltozást. A hibás vagy nem megfelelő kompressziós rugó akadályozza a kerékre történő átvitelt.

Mi is tulajdonképpen a nyomórugó a robogó kuplungjánál?

.

A robogó erőátviteléhez kapcsolódó elsődleges alkatrész a variátor. Elsősorban ez határozza meg, hogy a robogó fokozatmentes váltóművében mikor történik sebességváltás. Az áttételváltás azonban a hátsó keréktengelyen is megtörténhet. Ez egyébként itt magától is megtörténik, mivel a hajtószíj nagyobb nyomása automatikusan szétfeszíti a kuplung kúpos tárcsáit. Egy ilyen elrendezésnél elegendő egy olyan elemet bevezetni, amely megakadályozza, hogy a tárcsák túl hamar széthúzódjanak. Ez az elem pontosan a összenyomó rugó.

A különböző keménységű nyomórugók

.

Az arányváltozást meghatározó legfontosabb paraméter a rugó keménysége. Ez határozza meg, hogy a szíj mikor kezdi el széthúzni a lemezeket. Elméletileg a szabványos nyomórugók úgy vannak méretezve, hogy azt a pillanatot fogják meg, amikor a motor a leghatékonyabban működik. Ekkor a rugó keménysége alulmarad a szíj nyomásával szemben, így az áttétel egyre feljebb és feljebb tolódik, és ezt az optimális motorteljesítményt adja át a kerékre. A nem szabványos középső rugó eltérő keménysége miatt a robogó túl korán kezdi el váltani a sebességfokozatot, és több energiát használ fel ugyanannak a teljesítménynek az eléréséhez. A hatás hasonló lesz, mint amikor egy kerékpár hátsó váltóját túl gyorsan kapcsolják át. A második lehetőség az lesz, hogy túl későn változtatjuk a sebességfokozatot, és így késleltetjük a gyorsulást.

Ha egy robogót szeretnénk átalakítani, a középső rugó az egyik legalapvetőbb dolog

.

A gyakorlatban az egyedi középrugókat csak akkor használják, ha a rendszer más alkatrészeit, például a variátorhengereket vagy magát a motort módosítják. A paraméterek nagyobbra változtatása automatikusan túl lágyabbá teszi a kompressziós rugót, és túl gyorsan engedi ki a tárcsákat, nem adja át az összes erőt a keréknek. Másrészt a középrugót nem szabad túl keményre változtatni, hanem szorosan a rendszer többi alkatrészének paramétereihez kell igazítani.

A megfelelő központi rugó 2t és 4t robogóhoz a Gmoto.pl oldalon

.

Nálunk központi rugókat találsz elismert robogóalkatrész-gyártóktól, többek között a Polini, Stage6 vagy a Malossi cégektől. Számos robogó és moped modellhez kínálunk nyomásrugókat alapfelszereltségben, valamint tuning középrugókat a hajtásláncváltásokra felkészített paraméterekkel, különösen keménységgel. A rugó jellemzőit és paramétereit a termékre kattintva találja.