Gyártó
Akciók
Csak elérhető
Ár
Megjelenítés
1 220,00 Ft
Vespa keréktárcsa
11 250,00 Ft
Simson hátsó állkapocsfedél - 81212
10 210,00 Ft
Első keréktárcsa burkolat
13 520,00 Ft
Simson S51 kerékagy - 77932
11 350,00 Ft
Féktárcsa jobb első ATV 125/150 kpl - 83007
8 420,00 Ft
Hátsó kerékagy GB Street - 80833
14 040,00 Ft
Első kerékagy Romet Komar - 203914
20 260,00 Ft
Kerékdobtárcsa bal első 4 csavar - 234742
13 890,00 Ft
Romet hátsó kerékagy - 233581
7 280,00 Ft
Shineray XY125-10D hátsó állkapocsfedél - 191233
19 370,00 Ft
Kerékagy - dob MZA Simson S51 Simson S51
6 490,00 Ft
Junak 905 hátsó fékpofa burkolat - 319203
6 740,00 Ft
Junak 904 hátsó fékpofa burkolat - 319133
13 350,00 Ft
Simson csapágyazású kerékagy
2 950,00 Ft
Első fékdob anya 16mm OEM termék
26 980,00 Ft
Jawa 50 kerékagy - 319262
8 040,00 Ft
Romet első fékpofa burkolat
2 080,00 Ft
2 300,00 Ft
A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 2 300,00 Ft
Athena fékdob tömítés - S410480100002
14 860,00 Ft
Moose Racing elektromos kerékpár fékdob - X01-B0601
6 920,00 Ft
Hátsó állkapocsfedél Shineray XY125-10D II gat.
13 810,00 Ft
Simson S51 kerékagy csapágyak nélkül
16 340,00 Ft
CNC megerősített Alu hub Simson
Böngészés gyártó szerint
Fékdobok motorkerékpárokhoz a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz
A motorkerékpár fékdobok a dobfék működésének alapjai
A fékdob a motorkerékpárokban használt dobfékrendszerek alapvető alkatrésze. Fékezéskor a motorkerékpár kerekével együtt mozgó fékdob ellenáll a fékpofa-betétek nyomásának, és így a motorkerékpár sebességének csökkentésére kényszeríti. A hibás fékdobok a jármű hatástalan fékezését és a fékrendszer egyéb alkatrészeinek károsodását kockáztatják.
Mit jelent a fékdob a gyakorlatban az azt használó rendszerben
.Dobfékrendszer esetén a sebességvesztés a bélelt fékpofák nyomása révén valósul meg a dob belső részének, az úgynevezett dob munkafelületnek a nyomásával. A nyomás hatására a dob és ezáltal a [cat:3746]kerék és a motorkerékpár egésze súrlódik és csökken a sebesség. A rendszer kialakítása miatt a fékdob nem csak munkarésze, hanem pajzsa is. Ezért fontos, hogy mind a dob munkafelülete, mind a teljes dob erőssége védje a rendszert a sérülésektől és a külső tényezőktől.
A dobfékkel felszerelt motorkerékpár még mindig gyakori
.Bár a piacon jelen vannak a hatékonyabb, tárcsás fékrendszerek, a tipikus dobfékek még mindig sok új motorkerékpáron megtalálhatók. Különösen kevésbé erős hátsó fékként a motorkerékpár fékdobok gyakran elegendőek az egykerekű hatékony fékezéséhez. A motorkerékpár fékdobok ráadásul olcsóbb és tartósabb megoldást jelentenek, mint a tárcsák.
A fékdob leggyakrabban kopott vagy mechanikailag sérült
.A fékdob cseréjének leggyakoribb oka a mechanikai sérülés vagy kopás. A dob gyorsuló kopásának számos oka lehet. A dobfék károsodhat a helytelen rögzítés, a patkó és a fékbetét elhasználódása, a rossz minőségű termék agresszív használata, a rugók kopása vagy sérülése, amelyek azért felelősek, hogy vezetés közben nem érintkezik egymással a fékbetét és a dob, vagy a rendszerbe kerülő szennyeződés, különösen a fékbetétek és a dob munkafelülete között. A dob sérülésének tünete a rosszabb fékteljesítmény és a vezető által a karon érzékelt rezgések. A tünetek hiányában is érdemes rendszeresen ellenőrizni a fékdobokat, és az elhasználódott vagy sérült dobokat ki kell cserélni.
Kemény fékdobok motorkerékpárokhoz a Gmoto.pl kínálatában
.Nálunk fékdobokat talál különböző motorkerékpár modellekhez. Kínálatunkban teljes dobok és alkatrészei, típusonként különálló oldalfedéllel. A dobok jellemzői és paraméterei a termékre kattintva érhetők el.