check Ingyenes szállítás a 28 819,00 Ft
check Visszármaztatás 14 napig
check Fizetés 30 napon belül
check Nagykereskedelmi terület - B2B

Gyújtáskapcsolók motorkerépárhoz

Gyártó

Akciók

Csak elérhető

Ár

    HUF

Megjelenítés

Találat: 143
Platinums gyújtásmegszakító WSK 125 - 73324
Gyújtásmegszakító - Romet lemezek - 55887
Platinums gyújtásmegszakító - 55143
Lemezek és kondenzátor WSK 125 - 76843
Lemezek - Simson MZA gyújtásmegszakító
SHL M11 175 platina gyújtáskapcsoló - 60054
Platina lemez 2 db Jawa 350 - 76981

3 110,00 Ft

Platina lemez 2 db Jawa 350 - 76981

stars    (17)
Simson gyújtásmegszakító
JMP gyújtásmegszakító
Tourmax Honda CB CB gyújtásmegszakító - CTB-006R -5%

5 230,00 Ft

5 500,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 5 500,00 Ft

Tourmax Honda CB CB gyújtásmegszakító - CTB-006R

Tourmax gyújtásmegszakító - CTB-002 -5%

4 190,00 Ft

4 410,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 4 410,00 Ft

Tourmax gyújtásmegszakító - CTB-002

Beru gyújtásmegszakító
Tourmax gyújtásmegszakító - CTB-001 -5%

4 070,00 Ft

4 280,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 4 280,00 Ft

Tourmax gyújtásmegszakító - CTB-001

Tourmax gyújtáskapcsoló Honda CB 400 750 - CTB-006L -5%

5 230,00 Ft

5 500,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 5 500,00 Ft

Tourmax gyújtáskapcsoló Honda CB 400 750 - CTB-006L

Gyújtásmegszakító

12 050,00 Ft

Gyújtásmegszakító

Gyújtásmegszakító

6 310,00 Ft

Gyújtásmegszakító

Gyújtásmegszakító OEM termék
Tourmax Kawasaki gyújtásmegszakító - CTB-007L -5%

4 070,00 Ft

4 280,00 Ft

A legalacsonyabb ár 30 nappal az árengedmény előtt: 4 280,00 Ft

Tourmax Kawasaki gyújtásmegszakító - CTB-007L

Bosch KS466 gyújtáskapcsoló

Böngészés gyártó szerint

Gyújtáskapcsolók motorkerépárhoz a legnépszerűbb motorkerékpárokhoz

Az égéstérben lévő keverék meggyújtásához szükséges gyújtásmegszakítók

A gyújtásmegszakítók a motorkerékpár elektromos rendszerének olyan alkatrészei, amelyek meghatározzák a szikraképződést a gyújtógyertyánál. A régebbi motorkerékpárok gyújtásrendszerében használt gyújtásmegszakító határozza meg az üzemanyag-levegő keverék gyújtásának időzítését és gyakoriságát egy adott hengerben. A meghibásodott gyújtásmegszakító nem teszi lehetővé a motorkerékpár hajtóművének megfelelő működését.

A gyújtásmegszakító a tekercsből történő áramkimaradás elsődleges eszköze

.

A megszakítóval ellátott gyújtásrendszerben a gyújtásmegszakító nagyfeszültségű áramot generál az elsődleges és a másodlagos tekercsek közötti tekercselési különbség miatt. Amikor az áramkör zárva van, a primer tekercs a normál áramot kapja az elektromos rendszerből. Az indukciós jelenség miatt itt 250-400 voltos áram keletkezik, amely aztán a szekunder tekercsre kerül. A nagyfeszültségű tekercs, pontosabban az elsődleges tekercsnél 100x sűrűbb tekercs, az áram feszültségét százszorosára, 25-40 000 voltos szintre növeli, és ebben a formában áramlik a gyújtótekercsbe. Ahhoz azonban, hogy az áram elhagyja a tekercset, meg kell szakítani az áramkört. A gyújtásmegszakító felelős ezért a megszakításért.

A klasszikus gyújtásmegszakító csak az elektronikus alkatrészeknek adta át a helyét

.

A gyújtásmegszakítókat az áramköri kialakítás egyszerűsége miatt széles körben használták. A szikra keletkezésének időzítése és gyakorisága a megszakítónak a [cat:3938]vezérműtengelyhez való csatlakozásától függött, gyakran egy gyújtásmegszakítóval, amely a gyújtógyertyákhoz osztotta a feszültséget. A megfelelő csatlakozás lehetővé tette, hogy a gyújtógyertyán viszonylag pontos szikra keletkezzen, és biztosítsa a motor zavartalan működését. A megszakító hátránya azonban az volt, hogy viszonylag gyorsan elhasználódott. Emiatt az újabb motorkerékpárokban a megszakítót elektronikus rendszerekkel helyettesítették.

A gyújtásmegszakítók rendszeres ellenőrzést és beállítást igényelnek

.

A megszakító kopásának tipikus tünete a rendszerben elfoglalt helyének megváltozása. Ez befolyásolja a gyújtásrendszer működését, és a gyakorlatban rontja a motor teljesítményét. Ezért a gyújtásmegszakítót időről időre be kell állítani. A második probléma a megszakító szikrázása. Ezt a jelenséget a kondenzátor részben kiküszöbölte. Ha azonban a gyújtásmegszakító károsodott a megszakító érintkezőinek kiégésével, akkor ezek nem újjáépíthetők, és ki kell cserélni őket.

A sérült gyújtásmegszakító a motor károsodásához vezethet

.

A súlyosan sérült gyújtásmegszakító általában megakadályozza, hogy a gyújtógyertyánál szikra keletkezzen. Ennek következtében a motor vagy legalábbis a henger egyáltalán nem jár. Rosszabb az az eset, amikor a megszakító sérülése vagy kopása miatt a nagyfeszültségű tekercs és a gyújtógyertya rendellenes szikrát hoz létre. A motor zavart működése egyértelműen felgyorsítja az alkatrészek elhasználódását, és akár a motor meghibásodásához is vezethet.

Gyújtásmegszakító régebbi és újabb gyújtásrendszerekhez a Gmoto.pl oldalon

.

Kínálatunkban gyújtásmegszakítókat talál különböző motorkerékpár modellekhez. Kínálunk gyújtásmegszakítókat a PRL-korszakból származó jól ismert motorkerékpárokhoz, WSK, Simson vagy Romet motorkerékpárokhoz, valamint a japán márkájú motorkerékpárok régebbi modelljeiben való működésre felkészítetteket. A gyújtásmegszakító jellemzői és paraméterei a termékre kattintva találhatók.